Skip to main content

 

ႏိုင္ငံတစ္ဝန္းလုံးတြင္ ႏွစ္(၃၀) အငွားျဖင့္ခ်ထားေပးေသာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းဧကေပါင္း မည္မၽွရွိပါသနည္း၊ ဥပေဒႏွင့္အညီ ျပန္လည္သိမ္းယူခဲ့ေသာ ေျမဧကေပါင္း မည္မၽွရွိပါသနည္း၊ ျပန္လည္ သိမ္းယူၿပီးေသာ ေျမဧကမ်ားကို ေဒသခံျပည္သူမ်ားႏွင့္ ေျမယာမဲ့ေတာင္သူမ်ားအတြက္ မည္သို႔ခြဲေဝ ခ်ထားေပးမည္တို႔ကို သိလိုျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ေမးခြန္း

မိမိတို႔ႏိုင္ငံသည္ စိုက္ပ်ိဳးေရးႏိုင္ငံ ျဖစ္သည္ႏွင့္အညီ လယ္ယာ၊ ဥယ်ာဥ္၊ ၿခံေျမ၊ သစ္ေတာေျမႏွင့္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္၊ ေျမ႐ိုင္းဟူ၍ ေျမယာေပါႂကြယ္ဝသည့္ ႏိုင္ငံျဖစ္ေသာ္လည္း ႏိုင္ငံ၏အဓိကျပႆနာမွာ အမွန္တကယ္ စိုက္ပ်ိဳးလုပ္ကိုင္မည့္ ေတာင္သူမ်ား၏လက္ထဲတြင္ ေျမယာမ်ားရွိမေနျခင္းပင္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အေၾကာင္းမွာ ယခင္ကာလက ေတာင္သူမ်ား စိုက္ပ်ိဳးလုပ္ကိုင္ေနသည့္ လယ္ယာေျမမ်ားကို ႏိုင္ငံေတာ္ တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို အေၾကာင္းျပၿပီး သိမ္းဆည္းခဲ့သည္မ်ား ရွိသည့္အျပင္ သစ္ေတာေျမ၊ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္၊ ေျမ႐ိုင္းဟူ၍ လယ္ယာမ်ားကို သိမ္းယူခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၁၈၉၄ ခုႏွစ္၊ ေျမသိမ္းအက္၊ ၁၉၅၃ ခုႏွစ္၊ လယ္ယာေျမႏိုင္ငံပိုင္ ျပဳလုပ္ေရးအက္ စသည့္ ဥပေဒမ်ားႏွင့္အညီ လယ္ယာေျမမ်ားကို သိမ္းယူခဲ့ျခင္းမဟုတ္ပါေၾကာင္း၊ သိမ္းခ်င္သလို သိမ္းယူခဲ့ၾကေသာေၾကာင့္ ေတာင္သူမ်ားမွာ လယ္ပိုင္ရွင္၊ ယာပိုင္ရွင္ဘဝမွ လယ္မဲ့၊ ယာမဲ့ လက္လုပ္လက္စားဘဝသို႔ ေရာက္ရွိေနၾကသည္ကို အားလုံးအသိပင္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အခ်ိဳ႕ေသာ ေတာင္သူမ်ားမွာ ကိုယ့္လယ္ကိုယ့္ယာေျမေပၚတြင္ ထြန္ယက္စိုက္ပ်ိဳး စားေသာက္ေနရင္း လယ္ယာေျမမ်ား မတရားသိမ္းဆည္းခံရသည့္အျပင္ ရာဇသတ္ႀကီး ဥပေဒပုဒ္မ ၄၄၇၊ ပိုင္နက္က်ဴးလြန္မႈ ၄၂၇၊ အက်ိဳးဖ်က္ဆီးမႈ၊ သစ္ေတာဥပေဒ ပုဒ္မ ၄၀ ပုဒ္မခြဲ(က) ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္၊ ေျမ႐ိုင္းဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၇၊ ၂၈ တို႔ႏွင့္ တရားစြဲဆိုခံေနရပါေၾကာင္း၊ ေတာင္သူမ်ားအေနျဖင့္ လယ္ယာေျမမ်ားကို မတရားသိမ္းဆည္းခံခဲ့ရ၍ စားစရာမရွိပါဆိုေနမွ တရားပါစြဲဆိုခံေနရေသာအခါ ဒုကၡမ်ိဳးစုံခံစားေနရၿပီး မိသားစုအလိုက္ ဘဝပ်က္သြားၾကသည့္ ေတာင္သူမ်ားစြာရွိပါေၾကာင္း၊

ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္၊ ေျမ႐ိုင္းဥပေဒကို မျပ႒ာန္းမီကပင္ ႏိုင္ငံပိုင္သစ္ေတာေျမမ်ားကို စိုက္ပ်ိဳးေျမမ်ားအျဖစ္ အသုံးျပဳရန္ဟုဆိုကာ ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းရွင္မ်ားထံသို႔ ဧက ေထာင္၊ ေသာင္းခ်ီၿပီး လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား ခ်ထားေပးခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ထို႔အျပင္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္၊ ေျမ႐ိုင္းဥပေဒကို ျပ႒ာန္းၿပီးသည့္အခါမွာလည္း ေျမဧကေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာကို ႏွစ္(၃၀)အငွားျဖင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား ထပ္မံခ်ထားေပးခဲ့ပါေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္လည္း ေျမယာမ်ားကို အငွားခ်ထားေပးရာတြင္ ေဒသခံေတာင္သူမ်ားႏွင့္ ေျမယာမဲ့ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားကို ဦးစားေပးခ်ထားျခင္းမရွိဘဲ လူပုဂၢိဳလ္အခ်ိဳ႕ႏွင့္ ပုဂၢလိကလုပ္ငန္းရွင္ႀကီးမ်ားကိုသာ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား ခ်ထားေပးေနသည္ကို ေတြ႔ရွိရပါေၾကာင္း၊ ႏွစ္(၃၀)အငွားျဖင့္ စိုက္ပ်ိဳးလုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးထားေသာ ေျမယာမ်ားေပၚတြင္ အမွန္တကယ္ စိုက္ပ်ိဳးထားျခင္းရွိ/မရွိကို ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္၊ ေျမ႐ိုင္းဥပေဒ ပုဒ္မ ၁၆ ပုဒ္မခြဲ(ခ)တြင္ ပါရွိသည့္ စတင္ခြင့္ျပဳသည့္ေန႔မွ ေလးႏွစ္အတြင္း အၿပီးစိုက္ပ်ိဳးရမည္ဟု ျပ႒ာန္းထားသည့္အတိုင္း စိစစ္သင့္ပါေၾကာင္း၊ လက္ေတြ႔ေျမျပင္မွာ ေျမယာလက္ဦးမႈအေနျဖင့္ ရယူထားေသာ ေျမယာမ်ားေပၚတြင္ သတ္မွတ္ကာလျဖစ္သည့္ ေလးႏွစ္ေက်ာ္သည္အထိ စိုက္ပ်ိဳးထားျခင္းမရွိသည္ကို ေတြ႔ရွိရပါေၾကာင္း၊ အမွန္တကယ္ စိုက္ပ်ိဳးထားျခင္းမရွိသည့္ ေျမယာမ်ားကို ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္၊ ေျမ႐ိုင္းဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၂ ပုဒ္မခြဲ(က) ပုဒ္မခြဲငယ္(၃)၊ (၄)တို႔ႏွင့္အညီ ျပန္လည္သိမ္းယူရန္လိုပါေၾကာင္း၊ ဥပေဒႏွင့္အညီ ျပန္လည္သိမ္းယူၿပီးသည့္ ေျမယာမ်ားကို ႏိုင္ငံတစ္ဝန္းလုံးရွိ ေဒသခံေတာင္သူမ်ားႏွင့္ လယ္ယာေျမသိမ္းဆည္းခံရ၍ ေျမယာမဲ့သြားၾကသည့္ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားကို ဥပေဒႏွင့္အညီ စိုက္ပ်ိဳးလုပ္ကိုင္ခြင့္ရရွိေအာင္ ခြဲေဝခ်ထားေပးသင့္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ႏိုင္ငံတစ္ဝန္းလုံးတြင္ ႏွစ္(၃၀)အငွားျဖင့္ ခ်ထားေပးေသာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္း ဧကေပါင္း မည္မၽွရွိေၾကာင္း၊ အမွန္တကယ္စိုက္ပ်ိဳးလုပ္ကိုင္ျခင္း မရွိဘဲ ေျမယာလက္ဦးမႈအေနျဖင့္ ရယူထားေသာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားကို ဥပေဒပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ျပန္လည္သိမ္းယူခဲ့ေသာ ေျမဧကေပါင္း မည္မၽွရွိေၾကာင္း ႏွင့္ ျပန္လည္သိမ္းယူၿပီးေသာ ေျမဧကမ်ားကို ေဒသခံျပည္သူမ်ားႏွင့္ ေျမယာမဲ့ေတာင္သူမ်ားအတြက္ မည္သို႔ခြဲေဝခ်ထားေပးမည္ကို သိရွိလိုပါေၾကာင္း ေမးျမန္းပါသည္။


 

 

ႏိုင္ငံတစ္ဝန္းရွိ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားကို စနစ္တက်ႏွင့္ အက်ိဳးရွိရွိအသုံးခ်ႏိုင္ရန္ လြန္ခဲ့သည့္ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္ကတည္းက ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရးဗဟိုအဖြဲ႔ကို ဖြဲ႔စည္းေဆာင္႐ြက္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ၎အဖြဲ႔မွာ တာဝန္ႏွင့္လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားကို သတ္မွတ္ၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရးဥပေဒကို သီးျခားဥပေဒတစ္ရပ္ ျပ႒ာန္းခဲ့ၿပီး ၎ဥပေဒအရ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရးဗဟိုေကာ္မတီကို ဖြဲ႔စည္းအေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊

ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ေျမ႐ိုင္းမ်ားကို စိုက္ပ်ိဳးေရး၊ ေမြးျမဴေရး၊ ဓာတ္သတၱဳထုတ္လုပ္ျခင္းႏွင့္ အစိုးရခြင့္ျပဳထားသည့္ ဥပေဒႏွင့္ညီၫြတ္ေသာ အျခားလုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ ခ်ထားေပးခဲ့ရာ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားစီမံခန္႔ခြဲေရး ဥပေဒ မျပ႒ာန္းမီ ယခင္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားစီမံခန္႔ခြဲေရးဗဟိုအဖြဲ႔မွ ခြင့္ျပဳထားခဲ့သည့္ ဧရိယာမွာ ဧကေပါင္း ၂၂၂၀၀၀၀ ေက်ာ္ရွိပါေၾကာင္း၊ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရးဥပေဒ ျပ႒ာန္းၿပီးေနာက္ ဗဟိုေကာ္မတီက ခ်ထားေပးခဲ့သည့္ ဧရိယာမွာ ဧကေပါင္း ၁၀၅၀၀၀ ရွိပါေၾကာင္း၊ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္ လုပ္ငန္းအဖြဲ႔မ်ားက ခြင့္ျပဳခဲ့ေသာဧရိယာေပါင္း ဧက ၁၉၀၀၀၊ ၂၀၀၀၀ ခန္႔ရွိပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား စုစုေပါင္း လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳခဲ့သည့္ ဧရိယာစုစုေပါင္းမွာ ဧက ၂၃၀၀၀၀၀ ေက်ာ္ရွိေၾကာင္း၊

ခြင့္ျပဳခဲ့ၿပီးေသာ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားကို သတ္မွတ္ကာလ ေလးႏွစ္ျပည့္ေျမာက္ၿပီးသည့္ အခ်ိန္အထိ ေျမျပင္မွာ အမွန္တကယ္ စိုက္ပ်ိဳးလုပ္ကိုင္မႈမရွိသည့္ ဧရိယာမ်ားကို ခြင့္ျပဳမိန္႔ျပန္လည္ ႐ုပ္သိမ္း၍ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အက်ိဳးရွိစြာ ျပန္လည္အသုံးခ်ႏိုင္ေရးႏွင့္ အမွန္တကယ္ စိုက္ပ်ိဳးလုပ္ကိုင္ထားေသာ သတ္မွတ္စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း ႏွင့္အညီ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ထားသည့္ ေျမဧရိယာမ်ားအတြက္ ခြင့္ျပဳမႈကို ျပန္လည္စိစစ္ေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္ေရး မိမိတို႔ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရးအဖြဲ႔က စီမံခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ယခုအစိုးရလက္ထက္တြင္ အဆိုပါကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ အထူးအဖြဲ႔မ်ားဖြဲ႔စည္းၿပီး စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ဤသို႔ ေဆာင္႐ြက္သည့္အခါ ျပန္လည္သိမ္းယူရမည့္ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရး ဗဟိုေကာ္မတီက အတည္ျပဳသည့္ ဧကေပါင္း ၁၃၇၀၀၀၀ ခန္႔ရွိပါေၾကာင္း၊ စစ္ေဆးစိစစ္ အတည္ျပဳခ်က္အရ အမွန္တကယ္ လုပ္ကိုင္သည့္ဧကမ်ားေပၚတြင္ ျပင္ဆင္မိန္႔မ်ား ျပန္လည္ ထုတ္ျပန္ေပးသြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အမွန္တကယ္ လုပ္ကိုင္မႈမရွိေသာ ေျမဧရိယာမ်ားမွာ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းစာရင္းကို ျပန္လည္ေရာက္ရွိသြားၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ က်န္ရွိေနေသးေသာ ျပည္နယ္ႏွင့္ တိုင္းေဒသႀကီးမ်ားအလိုက္ စိုက္ပ်ိဳးလုပ္ကိုင္ျခင္းမရွိေသာ ဧရိယာမ်ားကို ျပန္လည္သိမ္းယူရန္ အထူးလုပ္ငန္းအဖြဲ႔မ်ားႏွင့္ ဆက္လက္စိစစ္ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊

၂၀၁၈ ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလ ၁၀ ရက္ေန႔တြင္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရးဥပေဒကို ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒ ျပ႒ာန္းခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျပင္ဆင္သည့္ဥပေဒအရ စိုက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ငန္းကို ဧက ၃၀၀ အထိ၊ ေမြးျမဴေရးလုပ္ငန္းကို ဧက ၅၀ အထိ၊ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္အဆင့္တြင္ ေလၽွာက္ထားခြင့္ျပဳခ်က္ ရယူႏုိင္ပါေၾကာင္း၊ ၎ပမာဏထက္ပိုေသာ ဧရိယာဧကမ်ားအတြက္ ဗဟိုသို႔ ေလၽွာက္ထားခြင့္ျပဳခ်က္ ရယူေဆာင္႐ြက္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျပန္လည္သိမ္းယူၿပီးသည့္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ားကို ေဒသခံျပည္သူမ်ား ရယူလုပ္ကိုင္မည္ဆိုပါက စိစစ္ခြင့္ျပဳ ခ်ထားေပးမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဤသို႔ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္မႈ တိုင္းေဒသႀကီး/ျပည္နယ္အစိုးရအဖြဲ႔မ်ား အေနျဖင့္ မိမိတို႔ေဒသအတြင္း ေျမယာမဲ့မ်ားကို စီမံခန္႔ခြဲခ်ထားေပးမည္ဆိုပါက ဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္အညီ ေလၽွာက္ထားလာသည့္အေပၚ ခြင့္ျပဳေဆာင္႐ြက္သြားႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား အသုံးျပဳမႈအားလုံးကို ဥပေဒႏွင့္အညီ ျဖစ္ေစေရး ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံတစ္ဝန္းလုံးတြင္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ျပဳခဲ့သည့္ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား ဧရိယာဧကေပါင္းသည္ လက္ရွိစိစစ္အတည္ျပဳမႈအရ ၂၃၀၀၀၀၀ ရွိၿပီး ယေန႔အထိ ျပန္လည္သိမ္းယူၿပီးေသာ ဧရိယာဧကမွာ ၁၃၇၀၀၀၀ ေက်ာ္ရွိပါေၾကာင္းႏွင့္ အဆိုပါသိမ္းယူထားေသာ ေျမဧကမ်ားအေပၚ လုပ္ပိုင္ခြင့္၊ အသုံးျပဳခြင့္မ်ားကို ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ေျမလြတ္၊ ေျမလပ္ႏွင့္ ေျမ႐ိုင္းမ်ား စီမံခန္႔ခြဲေရးဥပေဒ၊ နည္းဥပေဒ၊ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း၊ ၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ေလၽွာက္ထားလုပ္ကိုင္ ေဆာင္႐ြက္သြားႏိုင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားပါသည္။

စိုက္ပ်ိဳးေရး၊ ေမြးျမဴေရးႏွင့္ ဆည္ေျမာင္းဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး၊ ဦးလွေက်ာ္