Skip to main content

 

ပဲခူး႐ိုးမေပၚတြင္ အစိုးရ၏သစ္ထုတ္လုပ္ျခင္းကို ၁၀ ႏွစ္ ရပ္ဆိုင္းထားမည္ဟု ဆိုပါေၾကာင္း၊ ပဲခူး႐ိုးမကို ကယ္တင္လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ အမ်ားျပည္သူမ်ားက လႈိက္လွဲစြာ ႀကိဳဆိုပါေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပဲခူး႐ိုးမႀကီးသည္ ေနာင္ ၁၀ ႏွစ္ၾကာလွ်င္ စိမ္းလန္းစိုျပည္ေသာ သစ္ေတာႀကီးမ်ားျဖင့္ ဖုံးလႊမ္းလာလိမ့္မည္ဟု ေမၽွာ္လင့္မိပါေၾကာင္း၊ သုိ႔ေသာ္ ပဲခူး႐ိုးမႀကီး၏ အေရွ႕ဘက္ျခမ္းႏွင့္ ပဲခူး႐ိုးမႀကီး၏ အေနာက္ဘက္ျခမ္းကို ဆက္သြယ္ေဖာက္လုပ္ထားေသာ လမ္းမႀကီးမ်ား ရွိပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါလမ္းမႀကီး ငါးခုမွာ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီးတြင္ (၁) အုတ္ဖို-စိန္ကန္႔လန္႔လမ္း၊ (၂) ေပါက္ေခါင္း-အုတ္တြင္းလမ္း၊ (၃) မေကြးတိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး အေရွ႕ဘက္ျခမ္းကို ဆက္သြယ္ ေဖာက္လုပ္ထားသည့္ ကိုးပင္-သာဂရလမ္း၊ (၄) မေကြးတိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္ေထာင္စုနယ္ေျမ ေနျပည္ေတာ္ကို ဆက္သြယ္ထားေသာ ေခ်ာက္ႏွင္‌့ ပန္းတင္-ေနျပည္ေတာ္ လမ္း၊ (၅) မေကြး-ကန္ျပား-ပန္းတင္-ေနျပည္ေတာ္လမ္း စုစုေပါင္းလမ္းမႀကီး ငါးလမ္းရွိပါေၾကာင္း၊

၎ပဲခူး႐ိုးမျဖတ္ လမ္းႀကီးငါးလမ္း၏ လမ္းေဘးဝဲ/ယာမ်ားတြင္ လမ္းသြယ္၊ လမ္းေျမာင္မ်ား ရွိပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါလမ္းသြယ္၊ လမ္းေျမာင္ေလး မ်ားသည္ လမ္းမႀကီးကို အေျချပဳၿပီးမွ ျဖစ္ေပၚလာေသာ လမ္းသြယ္၊ လမ္းေျမာင္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဟိုယခင္က အဆိုပါလမ္းသြယ္၊ လမ္းေျမာင္ေလးမ်ားသည္ လွည္းသာေမာင္းလို႔ရသည့္ လမ္းသြယ္က်ဥ္းက်ဥ္း လမ္းၾကမ္းမ်ား ျဖစ္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ယခု လွည္းလမ္းႀကီးမ်ားသည္ အဆင့္ျမင့္သြားၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊

တိုးတက္လာသည့္ စက္ယႏၲရားမ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာ့သစ္ေတာမ်ား ျပဳန္းတီးလာျခင္း၊ Chain-saw ေခၚ လက္ကိုင္စက္လႊမ်ားကို အသုံးျပဳထားတာေၾကာင့္ သစ္ပင္ႀကီးတစ္ပင္သည္ နာရီပိုင္းအတြင္း အစိတ္စိတ္အမႊာမႊာ၊ အစိတ္အစိတ္ အပိုင္းပိုင္းျဖစ္သြားႏိုင္ပါေၾကာင္း၊ Chain-saw ေခၚ လက္ကိုင္စက္လႊႀကီးမ်ားကဲ့သို႔ ယေန႔ သစ္ေတာမ်ားကို အႏၲရာယ္ျပဳေနေသာ လယ္ထြန္စက္ (Dozer) မ်ား ေပၚလာၿပီျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါလယ္ထြန္စက္မ်ားသည္ လယ္ကိုထြန္ႏိုင္သကဲ့သုိ႔ ေျမကိုလည္း ၫွိႏိုင္ပါတယ္။ ေျမကိုလည္းျပင္ႏိုင္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကင့္ အဆိုပါ Dozer မ်ားကို အသုံးျပဳၿပီး သစ္ခိုးသမားမ်ားသည္ သစ္ေတာထဲကိုဝင္သည့္ သစ္ခိုးလမ္းမ်ားကို ျပဳျပင္ေဖာက္လုပ္ ေနသည္ကို မိမိတို႔ ေတြ႔ရွိရပါေၾကာင္း၊

သစ္ခိုးသည့္ယာဥ္ႀကီးမ်ားသည္ ယခုကဲ့သုိ႔ ေႏြရာသီေျခာက္ေသြ႔ကာလတြင္ အလြယ္တကူ ဝင္ေရာက္ေနႏိုင္ပါေၾကာင္း၊ ယခုလို သစ္ခိုးသည့္ေျမစား တစ္ေၾကာင္းထိုး လမ္းမ်ားအေၾကာင္းကို သက္ဆိုင္ရာက မသိၾကဘူးလားဟု ေမးခ်င္ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါလမ္းမ်ားသည္ ျပည္ေထာင္စု ဘတ္ဂ်က္က လည္းမဟုတ္၊ တိုင္းေဒသႀကီး ဘတ္ဂ်က္ကလည္းမဟုတ္  သစ္ခိုးသည့္လူတစ္စု စုေပါင္းညီညာစြာျဖင့္ ေဖာက္ထားေသာ လမ္းမ်ားျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါလမ္းမ်ားသည္ အလြန္ေကာင္းမြန္လွည္ကို ေတြ႔ရွိရပါေၾကာင္း၊ မူလတုန္းက လွည္းလမ္းေလးမ်ားသာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယခုလိုအဆင့္ျမင့္ ယႏၲရားႀကီးမ်ားျဖင့္ သစ္ေတာထဲက သစ္ခိုးလမ္းမ်ားကို မည္ကဲ့သုိ႔ တားဆီးမည္ကို သိရွိလိုပါေၾကာင္း ေမးျမန္းပါသည္။


 

 

ပဲခူး႐ိုးမျဖတ္လမ္းေပၚရွိ လမ္းသြယ္ေလးမ်ားမွတစ္ဆင့္ ယခင္သစ္ထုတ္လုပ္သည့္ လမ္းေဟာင္းမ်ားသည္ ယခုအခါ ႐ိုးမတစ္ေလၽွာက္ရွိ ေက်း႐ြာမ်ားျဖစ္ေသာ ေတာင္ကြဲႀကီး႐ြာ၊ ေလးဒူး႐ြာ၊ ထိပ္တမ္း႐ြာ၊ ၾကက္လၽွာ႐ြာ၊ တံခြန္တိုင္႐ြာ အစရွိသည့္႐ြာမ်ားမွ ဆက္သြယ္အသုံးျပဳ လ်က္ရွိေသာ လမ္းသြယ္ေလးမ်ားျဖစ္ၿပီး ဝါးထုတ္လုပ္မႈအတြက္ အဓိကထားအသုံးျပဳလ်က္ ရွိပါသျဖင့္ လမ္းေပါက္မ်ားမွ တရားမဝင္သစ္ႏွင့္ သစ္ေတာထြက္ပစၥည္းမ်ား ခိုးထုတ္မႈမရွိေစေရးအတြက္ သေျပဝ (၁-က) ဘိနယ္၊ စိန္ေရ (ဂ) ဘိနယ္၊ စိန္ေရ (ခ) ဘိနယ္၊ စိန္ေရ (က) ဘိနယ္စခန္းမ်ားတြင္ သစ္ေတာလုံၿခဳံေရး ရဲတပ္ဖြဲ႔ဝင္မ်ားႏွင္‌့အတူ တရားမဝင္သစ္ႏွင့္ သစ္ေတာထြက္ ပစၥည္းမ်ားကို စဥ္ဆက္မျပတ္ ဖမ္းဆီးစစ္ေဆးေဆာင္႐ြက္ လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ၎အျပင္ မင္းလွ-စိန္ကန္႔လန္႔-ၿမိဳ႕ေခ်ာင္း-ဖဒို-ကြ်န္းကုန္းလမ္းေပၚတြင္လည္း Check Point မ်ား၊ ၂၅ မိုင္ သစ္ေတာ စခန္းမ်ား ထားရွိၿပီး သစ္ေတာလုံၿခဳံေရးရဲမ်ားျဖင့္ ေန႔/ညမျပတ္စစ္ေဆး ေဆာင္႐ြက္လ်က္ ရွိပါေၾကာင္း ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔မွ ေျဖၾကားခ်က္မ်ားေပးပို႔လာပါသည္။

ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ဝန္ႀကီးဌာနပိုင္လမ္းမ်ား ပ်က္စီးမႈမျဖစ္ေပၚေစရန္အတြက္ လမ္းနယ္နိမိတ္အတြင္း ဝန္ႀကီးဌာနမွ ခြင့္ျပဳခ်က္မရဘဲ တစ္ေၾကာင္းထိုး ေျမသားလမ္းမ်ား ေဖာက္လုပ္သြားလာျခင္း၊ လမ္းမႀကီး၏ ဝဲ/ယာလမ္းနယ္နိမိတ္အတြင္း၌ လမ္းမႀကီးမ်ားကို ထိခိုက္ ပ်က္စီးေစေသာ လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္႐ြက္လၽွင္ က်ဴးလြန္သူမည္သူမဆို အတည္ျပဳေရးဆြဲထားေသာ လမ္းမႀကီးမ်ား ဥပေဒ၊ အခန္း (၅)၊ ပုဒ္မ ၇၊ ၈၊ ၉ တို႔ပါ တားျမစ္ခ်က္မ်ားအရ ဥပေဒႏွင့္အညီ အေရးယူေဆာင္႐ြက္ျခင္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္လ်က္ ရွိပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားပါသည္။

ဦးမင္းသိန္း (ေတာင္တြင္းႀကီးမဲဆႏၵနယ္) က ဆက္စပ္ေမးခြန္း ေမးျမန္းပါသည္။

ယခု ဝန္ႀကီးေျဖသြားသည့္အထဲတြင္ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔ကိုသာ ကိုးကားေပါင္းစပ္ေျဖသြား ပါေၾကာင္း၊ အမွန္တကယ္ လမ္းႀကီးငါးလမ္းသည္ မေကြးတိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔နွင့္ ေနျပည္ေတာ္ ေကာင္စီနွင့္ပါ ဆက္စပ္ေနပါေၾကာင္း၊ ေခ်ာက္ဘက္ကေန ေတာင္တြင္းႀကီးၿမိဳ႕နယ္ ပန္းတင္သည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဥတၱရသီရိေနျပည္ေတာ္ ေကာင္စီလမ္းမတြင္ မေကြးကံပ်ားက ပန္းတင္သည္လည္း ဥတၱရာသီရိ ေနျပည္ေတာ္ေကာင္စီႏွင့္လည္း ဆက္စပ္ေနပါေၾကာင္း၊ ၎လမ္းႀကီးမ်ားကို အေျချပဳၿပီး ေတာထဲကို ဝင္သြားသည့္လမ္းမ်ားသည္ ေက်း႐ြာခ်င္းဆက္ လမ္းလုံးဝမဟုတ္ပါေၾကာင္း၊ ယခုဝန္ႀကီး ေျဖဆိုရာတြင္ လမ္းမႀကီးမ်ားဥပေဒအရ ထိခိုက္ပ်က္စီးမႈႏွင့္ လမ္းနယ္နိမိတ္အတြင္း ေျမသားလမ္း ေဖာက္လုပ္ျခင္းကိုသာ ဆိုလိုပါေၾကာင္း၊ သစ္ေတာနယ္ေျမထဲတြင္ ေဖာက္ထားသည့္လမ္းကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ၿပီး သစ္ခိုးသည့္လမ္းသည္ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင္‌့ သက္ဆိုင္ျခင္းရွိ/မရွိ သယံဇာတႏွင့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင္‌့ သက္ဆိုင္ျခင္းရွိ/မရွိ သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႔ႏွင္‌့လည္း သက္ဆိုင္ျခင္းရွိ/မရွိ၊ ယခုလိုအျငင္းပြားဖြယ္ သူ႔တာဝန္လိုလို၊ ကိုယ့္တာဝန္လိုလို ျဖစ္ေနမည္ဆိုလွ်င္ သဘာဝမက်သည့္ အတြက္ေၾကာင့္ သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးဌာနႏွင္‌့ အစိုးရအဖြဲ႔မ်ား ေပါင္းစပ္ေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္ပါရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိ ဆက္စပ္ေမးခြန္း ေမးျမန္းပါသည္။

ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္လင္း

ယခု မူလေမးခြန္းေခါင္းစဥ္က ပဲခူး႐ိုးမကိုျဖတ္၍ ေဖာက္လုပ္ထားေသာ ကတၱရာကားလမ္းမႀကီးမ်ား၏ လမ္းေဘးဝဲ/ယာတြင္ရွိသည့္ လမ္းမ်ားဆိုၿပီး ေမးသည့္အတြက္ အဆိုပါေမးခြန္းကို ဝန္ႀကီးဌာနက ေျဖၾကားေပးရန္ ျဖစ္လာျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အမွန္တကယ္ ကိုယ္စားလွယ္ႀကီးရည္႐ြယ္သည္မွာ သစ္ခိုးထုတ္ျခင္းမ်ားကို ရည္႐ြယ္ျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ စက္ယႏၲရားႀကီးမ်ားႏွင့္ ေတာထဲတြင္သစ္မ်ား ထုတ္ေနသည္ဆိုၿပီး ၎ေမးခြန္းဆိုလွ်င္ သယံဇာတႏွင့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ေျဖရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သုိ႔ေသာ္ယခု ကိုယ္စားလွယ္ႀကီး အဓိကရည္႐ြယ္သည့္ သစ္ထုတ္လူက္သည့္ကိစၥမ်ား ျဖစ္သည့္အတြက္ မိမိတို႔အေနျဖင့္ ဆက္စပ္ေမးခြန္းကို သယံဇာတႏွင့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးႏွင့္ သစ္ေတာေရးရာဝန္ႀကီးဌာနကို ေပးပို႔ၿပီး ေျဖၾကားေဆာင္႐ြက္ သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားပါသည္။

ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္လင္း