Skip to main content

 

ထားဝယ္-ၿမိတ္ ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းတြင္ ပါဝင္သြားေသာ ေျမယာမ်ားအတြက္ ေျမယာ ေလ်ာ္ေၾကးေပးအပ္ရန္ သို႔မဟုတ္ ရထားလမ္းအျဖစ္ ဆက္လက္အသုံးမျပဳသည့္ ထိုေျမယာမ်ားကို မူလလက္ရွိထားလုပ္ကိုင္ခဲ့သည္‌့ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ားလက္သို႔ ျပန္လည္ေပးအပ္ရန္ အစီအစဥ္ ရွိ/မရွိႏွင္‌့ စပ္လ်ဥ္းသည့္ေမးခြန္း

တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီး၊ ထားဝယ္-ၿမိတ္ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္းကို ရထားပို႔ေဆာင္ ေရးဌာနက ၂၁-၁၂-၂၀၀၈ ရက္ေန႔မွစ၍ လမ္းအူေၾကာင္း တိုင္းတာျခင္းႏွင္‌့ တာေပါင္ေျမႀကီး လုပ္ငန္းမ်ားကို ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း၊ အစပထမတြင္ ထားဝယ္-သရက္ေခ်ာင္း မိုင္ ၂၀ အကြာအေဝးရွိ သံလမ္းခင္း လုပ္ငန္းၿပီးစီးၿပီး ၄-၆-၂၀၁၁ ရက္ေန႔မွစ၍ ရထားေျပးဆြဲခဲ့ေၾကာင္း၊ ထိုသို႔ ထားဝယ္-သရက္ေခ်ာင္း ခရီးစဥ္ေျပးဆြဲရာမွ ၂၉-၁၂-၂၀၁၁ ရက္ေန႔မွစၿပီး ခရီးစဥ္ကိုရပ္နားခဲ့ေၾကာင္း၊ ထို႔အျပင္ ထားဝယ္-ဇလြန္ ဘူတာမွ ထားဝယ္ဆိပ္ကမ္းဘူတာထိ ယခင္က ရထားလမ္းေျပးဆြဲ ခဲ့ေသာ္လည္း ၁၅-၅-၂၀၁၅ ရက္ေန႔မွစ၍ ခရီးစဥ္ရပ္နားခဲ့ေၾကာင္း၊ ထားဝယ္-ၿမိတ္ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္းတြင္ အကြာအေဝးအားျဖင္‌့ ၁၃၂ မိုင္ခန္႔ရွိၿပီး ထားဝယ္ၿမိဳ႕နယ္မွ လယ္ေျမ ၁၅၁.၀၅ ဧက၊ သရက္ေခ်ာင္းၿမိဳ႕ နယ္မွလယ္ေျမ ၁၇၀.၉၉ ဧကႏွင္‌့ ဥယ်ာဥ္ၿခံေျမ ၃.၂၈ ဧကအျပင္ ေရႏုတ္ေျမာင္းတူးေဖာ္ရာတြင္ ေက်ာက္ေမာ္ႏွင့္ ကူးတို႔ကြင္းတို႔မွ လယ္ဧရိယာ ၈၉.၃၃ ဧကပါဝင္သြားသည္ဟု သိရွိရေၾကာင္း၊ ထို႔အျပင္ သမုတ္-ဘုတ္ၿခံလမ္းပိုင္း ပဆြပ္မွေရာ္ဘာၿခံ ၉၈.၇၆ ဧက၊ သမုတ္မွလယ္ေျမ ၀.၅၉ ဧက၊ ဥယ်ာဥ္ၿခံေျမ ၂.၁၄ ဧက၊ ေရာ္ဘာၿခံ ၃၄.၈၁ ဧက စုစုေပါင္း ၁၃၆.၄၀ ဧက ပါဝင္သြားေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင္‌့ ယခင္က ရထားေျပးဆြဲခဲ့ၿပီး ယခုအခါ ရပ္နားထားသည္‌့ လမ္းပိုင္းျဖစ္ေသာ ထားဝယ္-သရက္ေခ်ာင္းလမ္းပိုင္းႏွင္‌့ သံလမ္းလုံးဝ တပ္ဆင္ျခင္းမရွိေသးဘဲ ေျမရန္လုပ္ငန္းသာၿပီးစီးသည္‌့ သရက္ေခ်ာင္း-သမုတ္-ဘုတ္ၿခံ-ၿမိတ္လမ္းပိုင္းတြင္ အသုံးျပဳရန္ ပါဝင္သြားေသာ ေျမယာမ်ားအတြက္ ေျမယာေလ်ာ္ေၾကးေပးရန္ သို႔မဟုတ္ ဆက္လက္အသုံးမျပဳပါက ထိုေျမယာမ်ားကို မူလလက္ရွိထား လုပ္ကိုင္အက်ိဳးခံစား ခဲ့သူ ေတာင္လယ္သမားလက္သို႔ ျပန္လည္ေပးအပ္ရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိ သိရွိလိုေၾကာင္း ေမးျမန္းပါသည္။


 

ယခင္ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန ျမန္မာ့မီးရထားအေနျဖင္‌့ ခရီးမိုင္ ၁၃၂.၅ မိုင္ခန္႔ ရွည္လ်ားသည့္ ထားဝယ္-ၿမိတ္ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္းကို ၂၀၀၈-၀၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္မွ စတင္အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ၿပီး ထားဝယ္ဘက္ျခမ္းတြင္ ထားဝယ္-သရက္ေခ်ာင္း လမ္းပိုင္း ၉.၃၁ မိုင္ကို ၄.၆.၂၀၁၁ ရက္ေန႔တြင္ ဖြင္‌့လွစ္ၿပီးရထားမ်ား ေျပးဆြဲခဲ့ပါေၾကာင္း၊ သရက္ေခ်ာင္း-ပုေလာလမ္းပိုင္းတြင္ သရက္ေခ်ာင္းဘက္မွစ၍ ရထားလမ္းတာေပါင္အရွည္ သုံးမိုင္ခန္႔ ေျမႀကီးလုပ္ငန္းမ်ား စတင္ေဆာင္႐ြက္ ထားရွိၿပီး ၿမိတ္ဘက္အျခမ္းတြင္ သမုတ္မွစ၍ ေျမႀကီးလုပ္ငန္း စတင္ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ရာတြင္ သမုတ္-ဘုတ္ၿခံ-ပုေလာ အပိုင္းမွ ရထားလမ္း တာေပါင္အရွည္ ၁၀ မိုင္ခန္႔ ေျမႀကီးလုပ္ငန္းေဆာင္႐ြက္ ထားရွိခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ဖြင္‌့လွစ္ၿပီးလမ္းပိုင္း ျဖစ္သည့္ ထားဝယ္-သရက္ေခ်ာင္းလမ္းပိုင္းတြင္ ရထားေျပးဆြဲခဲ့ရာ ေန႔စဥ္ရထားခရီးစဥ္ အသြား/အျပန္အတြက္ စုစုေပါင္း စက္သုံးဆီေၾကးတစ္ခုတည္းပင္ က်ပ္ ၇၀၀၀၀ ခန္႔ ကုန္က်ၿပီး တစ္ရက္ပ်မ္းမၽွဝင္ေငြမွာ က်ပ္ ၇၀၀၀ ေက်ာ္သာရွိသျဖင္‌့ ကုန္က်စရိတ္ႏွင္‌့ ရရွိေသာဝင္ေငြမွာ မၽွတမႈမရွိ၍ စီးပြားေရးအရ တြက္ေျခမကိုက္သျဖင္‌့ ၁၆-၅-၂၀၁၆ ရက္ေန႔မွစ၍ ယခုအခ်ိန္အထိ ရထားေျပးဆြဲမႈကို ရပ္နားထားခဲ့ရပါေၾကာင္း၊ ျမန္မာ့မီးရထားအေနျဖင္‌့ ထားဝယ္-ၿမိတ္ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္းတြင္ ပါဝင္သြားသည့္ ေျမယာမ်ားကို ၂၀၀၉-၁၀ ဘ႑ာေရးႏွစ္မွ ျမန္မာ့မီးရထားႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာၿမိဳ႕နယ္ ေျမစာရင္းအင္းဦးစီးဌာနတို႔ ပူးေပါင္း၍ အေသးစိတ္ ကြင္းဆင္းတိုင္းတာ ထားမႈမ်ားအရ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ႀကီး တင္ျပသြားသည့္အတိုင္း ထားဝယ္ၿမိဳ႕နယ္မွ ၁၅၁ ဧက၊ သရက္ေခ်ာင္းၿမိဳ႕နယ္မွ လယ္ေျမ ၁၇၄.၉၉ ဧကႏွင္‌့ဥယ်ာဥ္ၿခံေျမ ၃.၂၈ ဧကႏွင္‌့ ေရႏုတ္ေျမာင္း တူးေဖာ္ျခင္းအတြက္ လယ္ေျမ ၈၉.၃၃ ဧက စုစုေပါင္း ၄၁၈.၆၅ ဧကတို႔ ပါဝင္ေၾကာင္းကို စိစစ္ေတြ႔ရွိ ခဲ့ရေၾကာင္း၊

ေဖာက္လုပ္ၿပီးျဖစ္သည့္ ထားဝယ္-သရက္ေခ်ာင္း လမ္းပိုင္းႏွင္‌့ ေဖာက္လုပ္ဆဲျဖစ္သည့္ သရက္ေခ်ာင္း-ပုေလာ လမ္းပိုင္းရွိ တာေပါင္အရွည္ သုံးမိုင္ခန္႔တြင္ရွိသည့္ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ရာတြင္ ပါဝင္သြားေသာ ေျမမ်ားကို ျမန္မာ့မီးရထားအေနျဖင္‌့ သီးႏွံေလ်ာ္ေၾကး၊ ေျမယာေလ်ာ္ေၾကးမ်ား ေပးေခ်ထားျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း၊ ၿမိတ္ဘက္ျခမ္းရွိ ေဖာက္လုပ္ဆဲ ျဖစ္ေသာ သမုတ္-ဘုတ္ၿခံ-ပုေလာလမ္းပိုင္း ရထားလမ္းတာေပါင္အရွည္ ၁၀ မိုင္ခန္႔ ေဖာက္လုပ္ရာတြင္ မလြတ္ကင္းသည့္ လယ္ယာေျမ ၀.၅၉ ဧက၊ ေရာ္ဘာစိုက္ခင္း ၃၄.၈၁ ဧက၊ ကြမ္းသီးပင္ ၂.၂၄ ဧက စုစုေပါင္း ၃၇.၆၄ ဧကအတြက္ သီးႏွံေလ်ာ္ေၾကးႏွင္‌့ (၂၅ ေပ x ၁၅ ေပ) အက်ယ္ရွိသည့္ ေမ်ာတိုင္၊ ထရံကာ၊ ဓနိမိုးလူေနအိမ္ႏွစ္လုံး ေျပာင္းေ႐ႊ႕ရျခင္းအတြက္ ေလ်ာ္ေၾကးေငြအပါအဝင္ စုစုေပါင္းေလ်ာ္ေၾကးေငြက်ပ္ ၂၉၈.၉၈ သန္းကို ၂၀၁၃-၁၄ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ေပး‌ေခ်ထားၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း ေျမယာေလ်ာ္ေၾကးမ်ားကို ေပးေခ်ခဲ့ရျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း၊ ထားဝယ္-သရက္ေခ်ာင္း လမ္းပိုင္းတြင္ တံတား ၆၅ စင္း တည္ေဆာက္ၿပီးျဖစ္ျခင္း၊ ထားဝယ္ႏွင္‌့ ထားဝယ္ဆိပ္ကမ္းသို႔ ဆက္သြယ္ေဖာက္လုပ္ထားသည့္ ရထားလမ္းသည္ ထားဝယ္-သရက္ေခ်ာင္း လမ္းပိုင္းတြင္ပါဝင္ေနျခင္း၊ ဖြင္‌့လွစ္ၿပီး ရထားလမ္းပိုင္းျဖစ္ျခင္းတို႔ေၾကာင္‌့ ေနာင္တြင္လိုအပ္လာပါက ျပန္လည္အသုံးျပဳႏိုင္မည္ ျဖစ္သျဖင္‌့ ထားဝယ္-သရက္ေခ်ာင္းလမ္းပိုင္းအထိ ေဖာက္လုပ္ရာတြင္ ပါဝင္သြားေသာ ေျမမ်ားအတြက္ ေျမယာေလ်ာ္ေၾကး ေပးေခ်ျခင္းကို ေဆာင္႐ြက္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊

ကိုယ္စားလွယ္ႀကီး တင္ျပသြားသည့္ သမုတ္-ဘုတ္ၿခံရထားလမ္းပိုင္းတြင္ ပဆြပ္မွေရာ္ဘာ ၉၈.၇ ဧက၊ သမုတ္မွလယ္ေျမ ၀.၅၉ ဧက၊ ဥယ်ာဥ္ၿခံေျမ ၂.၁၄ ဧကႏွင္‌့ ေရာ္ဘာ ၃၄.၈၁ ဧက စုစုေပါင္း ၁၃၆.၂၄ ဧကကို ၂၀၀၉-၁၀ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ေျမျပင္ကြင္းဆင္းတိုင္းတာၿပီးျဖစ္သျဖင္‌့ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္းကို ဆက္လက္ေဆာင္႐ြက္မည္ ဆိုပါက တနသၤာရီတိုင္း ေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႔ အေနျဖင္‌့ ေျမယာေလ်ာ္ေၾကး ကိစၥမ်ားကို လုပ္ထုံးလုပ္နည္း၊ ၫႊန္ၾကားခ်က္ မ်ားႏွင္‌့အညီ ညိႇႏႈိင္းေဆာင္႐ြက္ သြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယခုအခ်ိန္တြင္ ျမန္မာ့မီးရထားအေနျဖင့္ ထားဝယ္-ၿမိတ္ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းကို ဆက္လက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ရန္ မရွိသျဖင္‌့ သရက္ေခ်ာင္း-ပုေလာအပိုင္းရွိ ေျမသားလုပ္ငန္း ေဆာင္႐ြက္ဆဲ သုံးမိုင္ႏွင္‌့ သမုတ္-ဘုတ္ၿခံ-ပုေလာအပိုင္းရွိ ေျမသားလုပ္ငန္း ေဆာင္႐ြက္ဆဲ ၁၀ မိုင္တို႔အပါအဝင္ သရက္ေခ်ာင္း-သမုတ္လမ္းပိုင္းကို လက္ရွိ အေနအထားအတိုင္း မူလပိုင္ရွင္မ်ားထံျပန္လည္ ေပးအပ္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားပါသည္။

ပို႔ေဆာင္ေရးႏွင္‌့ဆက္သြယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္မ်ိဳး