Skip to main content

 

(ဆ)-တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း ျပည္ေထာင္စုလမ္းမႀကီးႏွင့္ ဆက္သြယ္၍မရႏိုင္သည့္ ပင္လယ္ ကမ္း႐ိုးတန္း၊ ကၽြန္းအေျခစိုက္ေက်း႐ြာမ်ားအတြက္ ဆိပ္ခံတံတား၊ ႐ြာလယ္လမ္းတံတားမ်ားကို ေဒသႏွင့္ကိုက္ညီသည့္ပုံစံျဖင့္ ပထမဦးစားေပးစာရင္းထည့္သြင္း၍ သတ္မွတ္ေဆာင္႐ြက္ေပးရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ေမးခြန္း

တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီး၊ ဘုတ္ျပင္းၿမိဳ႕နယ္အပါအဝင္ ပင္လယ္ႏွင့္ဆက္စပ္ေသာ ၿမိဳ႕နယ္အမ်ားစုမွာ ပင္လယ္ကၽြန္း အေျခစိုက္ ေက်း႐ြာမ်ားအျဖစ္ ဖြဲ႔စည္းထားၾကပါေၾကာင္း၊ ေက်းလက္လမ္းဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ဦးစီးဌာန၏ ျပည္ေထာင္စုလမ္းမႀကီးႏွင့္ ဆက္သြယ္သည့္ ေက်းလက္လမ္းတံတားမ်ားကို ပထမဦးစားေပးဟု သတ္မွတ္ထားသည့္မူေၾကာင့္ ပင္လယ္ေက်း႐ြာမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ဆိပ္ခံတံတား၊ ႐ြာလယ္လမ္းတံတားမ်ား တည္ေဆာက္ေပးရန္ ခက္ခဲလ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ လက္ရွိအေျခအေနတြင္ နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ေက်းလက္ေဒသ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဦးစီးဌာနက ႀကီးၾကပ္သည့္ ဂ်ပန္ျပည္သူမ်ားႏွင့္ ADP တို႔ကေပးသည့္ ရန္ပုံေငြျဖင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္း အနည္းငယ္ကို ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊

ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ေက်းလက္ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဦးစီးဌာနသည္ ဌာနသစ္ျဖစ္ၿပီး ဘုတ္ျပင္းၿမိဳ႕နယ္ရွိ ပင္လယ္ ကၽြန္းေက်း႐ြာမ်ားအတြက္ ၂၀၁၇-၁၈ Mini-Budget တြင္ ေရတားနံရံ တည္ေဆာက္ျခင္း လုပ္ငန္းတစ္ခုသာ ပါဝင္ခဲ့ၿပီး ၂၀၁၈-၁၉ ဘတ္ဂ်က္တြင္ ပင္လယ္႐ြာမ်ားအတြက္ ပါဝင္ျခင္းမရွိသည္ကို ေတြ႔ရပါေၾကာင္း၊ ပင္လယ္ေက်း႐ြာမ်ားမွာ အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္း လူေနမႈပုံစံအရ သား၊ ငါး၊ ပုဇြန္ ေပါမ်ားရာေနရာအနီး ကၽြန္းမ်ားတြင္ ႐ြာတည္ေထာင္၍ ေနထိုင္ၾကရပါေၾကာင္း၊ ကၽြန္းကုန္းေျမစပ္မွ ပင္လယ္ဘက္သို႔ ေဒသအေခၚ ၾကက္စင္၊ ၾကက္တံတားမ်ားထိုး၍ တံတားကို ႐ြာလယ္လမ္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး  တံတားေဘးတစ္ဖက္တစ္ခ်က္တြင္ အိမ္မ်ားေဆာက္၍ ေရေပၚေက်း႐ြာႀကီးမ်ားအျဖစ္ တည္ေထာင္ေနထိုင္ၾကပါေၾကာင္း၊ ၾကက္စင္တံတားမ်ားကို ေဒသထြက္ေရငန္သစ္မ်ားျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ၾကရၿပီး ယခုအခါ ဒီေရေတာမ်ား ျပဳန္းတီးလာျခင္း၊ ယခင္ကထက္ ပိုမိုထိန္းသိမ္းကာကြယ္လာရျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ဆိပ္ခံတံတား၊ ႐ြာလယ္ လမ္းတံတားမ်ား ယိုယြင္းပ်က္စီးလာသည့္အခါ ျပင္ဆင္ျခင္း၊ အသစ္တည္ေဆာက္ျခင္းတို႔အတြက္ ေဆာင္႐ြက္ရန္ ခက္ခဲလ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊

ေဖာ္ျပပါေဒသႏွင့္ ကိုက္ညီသည့္ ပုံစံဆိုသည္မွာ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ တည္ေဆာက္သည့္ တန္ဖိုးႀကီး ကြန္ကရစ္တံတားႀကီးမ်ား ပုံစံမဟုတ္ဘဲ ကြန္ကရစ္တိုင္၊ ကြန္ကရစ္ယက္မသာ ပါဝင္ၿပီး ကြန္ကရစ္ ဖရိန္ေပၚမွာ သစ္သားခင္းတည္ေဆာက္သည့္ အေပါစားတန္ဖိုးနည္း သစ္သားတံတားပုံစံမ်ား ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေအာက္ေျခကြန္ကရစ္တိုင္မ်ားႏွင့္ ျဖစ္သြားလွ်င္ အခင္းအတြက္ သစ္သားျဖင့္ လိုအပ္သလို ျပဳျပင္သုံးစြဲသြားႏိုင္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ တံတားပုံစံမ်ားျဖင့္ အစားထိုး တည္ေဆာက္ေပးပါက ေရရွည္ခံၿပီး သစ္ေတာျပဳန္းတီးမႈကိုလည္း ကာကြယ္ႏိုင္သကဲ့သို႔ လုံၿခဳံစိတ္ခ်စြာျဖင့္လည္း သြားလာႏိုင္ၾကမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ပင္လယ္ျပင္အတြင္း တံတားမ်ားထိုး၍ အိမ္ေဆာက္ေနထိုင္ၾကရၿပီး ယိုယြင္းပ်က္စီးေနသည့္ ဤၾကက္စင္တံတားမ်ားအေပၚ အသုံးျပဳသြားလာ ေနၾကရသည့္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ား၊ ရဟန္းသံဃာမ်ား၊ သက္ႀကီး႐ြယ္အိုမ်ား အတြက္ ပင္လယ္အတြင္းျပဳတ္က်ၿပီး ေသဆုံးႏိုင္သည္အထိ အႏၲရာယ္ႀကီးမားပါေၾကာင္း၊ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ပင္လယ္ေက်း႐ြာမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ရန္ႏွင့္ ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းရွင္းစြာ သြားလာေနထိုင္ေစ‌ေရးအတြက္ ေဖာ္ျပပါအတိုင္း ေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္ျခင္း ရွိ/မရွိ သိရွိလိုပါေၾကာင္း ေမးျမန္းပါသည္။


 

ဘုတ္ျပင္းၿမိဳ႕နယ္အတြင္းတြင္ လူေနထိုင္သည့္ ကၽြန္းေပါင္း ၄၅ ကၽြန္းရွိၿပီး လူေနထိုင္မႈမ်ားျပားသည့္ ကၽြန္းမွာ ရွစ္ကၽြန္းရွိပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါကၽြန္းရွစ္ကၽြန္းအနက္ ႀကိမ္နီေတာင္ကၽြန္း ဆိပ္ခံတံတား ၂၀၀ ေပ၊ ႀကိမ္မဲေတာင္ကၽြန္း ဆိပ္ခံတံတား ၃၆၀ ေပတို႔ကို ေက်းလက္ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဦးစီးဌာနက ေဆာင္႐ြက္ေပးခဲ့ေၾကာင္း၊ က်န္ရွိသည့္ ကၽြန္းမ်ား၏ ဆိပ္ခံတံတားလိုအပ္မႈ အေျခအေနမွာ ကမ္းေတာကၽြန္း ဆိပ္ခံတံတား ၂၀၀ ေပ၊ ကံေမာ္ႀကီး ဆိပ္ခံတံတား ၂၀၀ ေပ၊ ေ႐ႊဂဲၫိုဆိပ္ခံတံတား ၂၅၀ ေပ၊ ကမ္းေစာက္ဆိပ္ခံတံတား ၃၀၀ ေပတို႔သည္ အသစ္ေဆာက္လုပ္ေပးရန္ လိုအပ္လ်က္ရွိၿပီး ေခ်ာင္းကဖီးဆိပ္ခံတံတား ၁၁၀ ေပမွာ ကိုယ္ထူကိုယ္ထ ေဆာင္႐ြက္ထားသည့္ တံတားျဖစ္ကာ တံတားေအာက္ေျခမ်ား ျပန္လည္ျပဳျပင္ရန္ လိုအပ္လ်က္ရွိသည္ကို စိစစ္ေတြ႕ရွိရပါေၾကာင္း၊

နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ နယ္စပ္ေဒသမ်ား၏ လူမႈစီးပြားဘဝႏွင့္ အေျခခံ အေဆာက္အဦ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားအျဖစ္ မိမိတို႔အေနျဖင့္ လမ္း၊ တံတား တည္‌ေဆာက္ျခင္းလုပ္ငန္း၊ ေသာက္သုံးေရ၊ စိုက္ပ်ိဳးေရရရွိေရး လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ေပးသည့္နည္းတူ ဆိုလာစြမ္းအင္ ရရွိေရးေဆာင္႐ြက္ေပးျခင္း၊ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရးဆိုင္ရာ အေဆာက္အဦ ေဆာက္လုပ္ေပးျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ေပးလ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ဆိပ္ခံတံတား လုပ္ငန္းအမ်ိဳးအစားမွာ မိမိတို႔ နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီးဌာန၏ ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ေဆာင္႐ြက္ေပးသည့္ လုပ္ငန္းအမ်ိဳးအစားတြင္ ပါဝင္ျခင္းမရွိသျဖင့္ ရန္ပုံေငြလ်ာထား ေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္ျခင္း မရွိပါေၾကာင္းႏွင့္ က်န္ရွိသည္‌့ ႐ြာလယ္လမ္း၊ တံတားမ်ား ေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္ေရး ေမးျမန္းခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ မိမိတို႔ ကြင္းဆင္းစစ္ေဆးေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကြင္းဆင္းစစ္ေဆး တင္ျပလာမည့္အေပၚ တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရအဖြဲ႕က အမွန္တကယ္ လိုအပ္ခ်က္ရွိမႈအေပၚမူတည္၍  ျပည္ေထာင္စု သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ရန္ပုံေငြျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္မည့္ နယ္စပ္ေဒသဖြံ႕ၿဖိဳးေရး တတိယငါးႏွစ္စီမံကိန္းတြင္ ထည့္သြင္းလ်ာထား ေဆာင္႐ြက္ေပးသြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားပါသည္။

ဦးေနလင္းထြန္း (ဘုတ္ျပင္းမဲဆႏၵနယ္) က ဆက္စပ္ေမးခြန္း ေမးျမန္းပါသည္။

မိမိေမးထားသည္မွာ ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ေက်းလက္လမ္းဖြံ႕ၿဖိးေရး ဦးစီးဌာနကို ေမးထားျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဝန္ႀကီးတို႔ န.တ.လ က လုပ္ေပးေနသည္ကို သိရွိပါေၾကာင္း၊ အဓိက ဆိုလိုသည္မွာ ဆိပ္ခံတံတားအျပင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ ပင္လယ္ေက်း႐ြာမ်ားအားလုံးက ၎တို႔တစ္႐ြာလုံးနီးပါး တံတားမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႐ြာလယ္လမ္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုတံတားမ်ားကိုပါ တန္ဖိုးနည္း တံတားပုံစံမ်ိဳးကို ယခုဌာနသစ္ျဖစ္သည့္ ေက်းလက္လမ္းဖြံ႕ၿဖိဳးေရး ဦးစီးဌာနကို ေမးျမန္းထားျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ယခု ဝန္ႀကီးေဖာ္ျပသည္မွာ လြဲေနပါေၾကာင္း၊ ဝန္ႀကီးတို႔ဌာနက ဆိပ္ခံတံတားမ်ား ေဆာက္ေပးသည္မွာလည္း မွန္ပါေၾကာင္း၊ တကယ္တမ္း မိမိတို႔ လိုအပ္ေနသည္မွာ ေ႐ႊဂဲၫို႐ြာ၊ ေရငန္ႀကီး႐ြာမ်ားရွိ ႐ြာလယ္လမ္းမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လမ္းဆိုသည္မွာ မိမိတို႔ေဒသတြင္ တံတားမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ပင္လယ္ေဒသကို ေရာက္ဖူးသူတိုင္း သိပါေၾကာင္း၊ ႐ြာလယ္လမ္း၊ အမ်ားျပည္သူ သြားလာေနသည့္လမ္းကို ဆိုလိုေၾကာင္း၊ ကုန္တင္ကုန္ခ်လုပ္သည့္ ဆိပ္ကမ္းမ်ား အဆင့္တစ္ခုတည္းကို ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ပါေၾကာင္း၊ ႐ြာလယ္လမ္းမ်ားကိုလည္း ေဆာက္လုပ္‌ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ေက်းလက္လမ္းဦးစီးဌာနႏွင့္ ဝန္ႀကီးတို႔၏ န.တ.လ တို႔ လုပ္ေပးႏိုင္ျခင္းရွိ/မရွိ သိရွိလိုေၾကာင္း ဆက္စပ္ေမးျမန္းပါသည္။

နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္သန္းထြဋ္

အဓိက ႐ြာလယ္လမ္းမ်ား မ်ားစြာမရွိပါေၾကာင္း ႏွင့္ ျပန္လည္စစ္ေဆးေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျပန္လည္စစ္ေဆးသည့္အခါ အဆိုပါလမ္းသည္ နယ္စပ္ေရးရာႏွင့္ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးက ႏွစ္ပိုင္းခြဲထားၿပီး မိမိတို႔ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးဘက္က လုပ္သည့္အပိုင္း၊ နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီးဌာနက လုပ္သည္ဟု လမ္းမ်ားခြဲျခားထားမႈရွိပါေၾကာင္း၊ ကိုယ္စားလွယ္ႀကီး ေမးျမန္းသည္မွာ မည္သည္တြင္ပါေၾကာင္းကို ျပန္လည္စစ္ေဆးေပးမည္ ျဖစ္ၿပီး စာျဖင့္ျပန္လည္ အေၾကာင္းၾကားေပးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားပါသည္။

နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္သန္းထြဋ္