Skip to main content

 

ေဆာ့ေလာ္-လန္ဆယ္လမ္းေပၚရွိ ၁၄၀ ေပ ၂ ထပ္ သံေပါင္ေဘလီတံတား (ေမာ္ေဝေက်း႐ြာႏွင့္ ထန္ဒန္ ေက်း႐ြာၾကားရွိ ထန္ဒန္တံတား) အား တည္ေဆာက္ၿပီးစီးခဲ့သည့္အခ်ိန္မွ ၈ လေက်ာ္ခန္႔၌ ပ်က္စီး ခဲ့သည့္အတြက္ တံတားတည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ကုမၸဏီႏွင့္ တံတားတည္ေဆာက္ၿပီးစီးမႈအေျခအေန၊ တံတားအရည္အေသြးစစ္ေဆးခဲ့သည့္အဖြဲ႕မ်ားအား ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရအေနျဖင့္ ျပင္းထန္စြာအေရးယူ ေဆာင္႐ြက္ရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိႏွင့္စပ္လ်ဥ္းသည့္ေမးခြန္း

ကခ်င္ျပည္နယ္၊ ေဆာ့ေလာ္ၿမိဳ႕နယ္ လကင္ေက်း႐ြာအုပ္စု၊ ေမာ္ေဝေက်း႐ြာႏွင့္ ထန္ဒန္ေက်း႐ြာၾကား၌ ၂၀၁၇-၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ နယ္စပ္ေဒသႏွင့္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဦးစီးဌာနမွ ရန္ပုံေငြျဖင့္ အရွည္ ၁၄၀ ေပရွိ ႏွစ္ထပ္သံေပါင္ေဘလီတံတားတစ္စင္းအား Augusta Col.,Ltd မွ ေဆာက္လုပ္ခဲ့ေၾကာင္း ေလ့လာေတြ႔ရွိခဲ့ရပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါတံတားအား ေဒသခံမ်ားမွ ထန္ဒန္ တံတားဟုေခၚေဝၚၾကၿပီး တည္ေဆာက္ၿပီးစီးခဲ့သည့္အခ်ိန္မွ ရွစ္လေက်ာ္ခန္႔သာရွိေသးေသာ္လည္း တံတားေရလယ္တိုင္မွာ တံတားေအာက္ကၽြံက်သြားျခင္း၊ တံတားေအာက္ေျခခုံမ်ားမွာလည္း ကြဲအက္ ပ်က္စီးေနျခင္း၊ တံတားခ်ဥ္းကပ္လမ္းမ်ားမွာလည္း ျဖစ္သလိုေဆာင္႐ြက္ထားသည္ကို ကြင္းဆင္း ေတြ႔ရွိခဲ့ရသည့္အတြက္ မ်ားစြာအႏၲရာယ္ရွိေနသည့္ အေနအထားကို ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရသည့္အျပင္ တံတား တည္ေဆာက္ထားသည့္ေနရာသည္လည္း ကားလမ္း၊ ဆိုင္ကယ္လမ္းမေပါက္ဘဲ လူပင္ခက္ခက္ခဲခဲ သြားလာရသည့္ေနရာတြင္ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းတံတားတည္ေဆာက္ထားသည္ကို ေတြ႔ျမင္ရသည့္ အတြက္ အလြန္ပင္အံ့ၾသမိၿပီး မိမိတို႔ေဝးလံခက္ခဲေသာေတာင္ေပၚေဒသတြင္ ဝန္ႀကီးဌာနမွ စိတ္ရင္းေစတနာျဖင့္ ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ ဘတ္ဂ်က္ခ်ေပးခဲ့ေသာ္လည္း ေဒသခံ ျပည္သူမ်ားအတြက္ အက်ိဳးမရွိပါေၾကာင္း၊ ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ မိမိတို႔ေဝးလံခက္ခဲေသာ ေတာင္ေပၚ ေဒသမ်ားတြင္ စီမံကိန္းဘတ္ဂ်က္မ်ား လ်ာထားေဆာင္႐ြက္ေပးသည့္အခါ ေအာက္ေျခအထိ ေသခ်ာစြာကြင္းဆင္းၿပီး ေဒသခံျပည္သူမ်ားအတြက္ အမွန္တကယ္အက်ိဳးျပဳႏိုင္မည့္ ေနရာမ်ားတြင္ ေဆာင္႐ြက္ေပးသင့္ပါေၾကာင္း၊ ယခုတံတားသည္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ဘ႑ာေငြမ်ားစြာကုန္က်ခံၿပီး ေဆာက္လုပ္ေပးထားေသာ္လည္း ေဒသခံျပည္သူမ်ားအတြက္ အက်ိဳးမရွိသည့္အတြက္ ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရပုံရိပ္၊ ဝန္ႀကီးဌာန၏ ပုံရိပ္မ်ားစြာထိခိုက္ႏိုင္ၿပီး ေဒသခံမ်ားအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရႏွင့္ ဝန္ႀကီးဌာနအား အထင္ျမင္လြဲမွားစရာလည္း ျဖစ္လာႏိုင္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ တံတား တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး ရွစ္လေက်ာ္ခန္႔အခ်ိန္၌ ယခုကဲ့သို႔ တံတားပ်က္စီးသြားသည့္အတြက္ တံတား တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ကုမၸဏီႏွင့္ တံတားတည္ေဆာက္ၿပီးစီးၿပီး လုပ္ငန္းအပ္ႏွံသည့္အခ်ိန္ တံတား၏ အရည္အေသြးႀကံ႕ခိုင္မႈအား ေသခ်ာမစိစစ္ခဲ့သည့္ ဌာနဆိုင္ရာ ဝန္ထမ္းမ်ားကိုလည္း ထိေရာက္စြာ အေရးယူေဆာင္႐ြက္သင့္ပါေၾကာင္း၊

တံတားသည္ ၂၀၁၇-၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္၊ တံတား၏ ေရလယ္တိုင္က ေအာက္သုိ႔ ကြ်ံက်သြားပါေၾကာင္း၊ တံတားတည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီး တံတား၏ ေအာက္ေျခခုံမ်ားက ကြဲအက္ေနသည့္ ပုံျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ တံတားတည္ေဆာက္သည့္ ေနရာတြင္ ကားလမ္းမရွိ၊ ဆိုင္ကယ္လမ္းလည္းမရွိ ခက္ခက္ခဲခဲသြားလာရေသာ ေနရာတြင္ ေဆာက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္ကို ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ထားပါေၾကာင္း၊ ေမးခြန္း၏ အဓိက ရည္႐ြယ္ခ်က္က ေဝးလံခက္ခဲေသာ ေတာင္ေပၚေဒသမ်ားတြင္ ဝန္ႀကီးဌာနျဖင့္ စီမံကိန္းဘတ္ဂ်က္မ်ား လ်ာထားေဆာင္႐ြက္ ေပးသည့္အခ်ိန္တြင္ တင္ဒါေပးသည့္ ကုမၸဏီကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေအာက္ေျခထိ ကြင္းဆင္းၿပီးမွ ၾကပ္မတ္ေစခ်င္ပါေၾကာင္း၊ ယခုလိုကြင္းဆင္းၿပီးမွ မၾကပ္မတ္ခဲ့သည့္အတြက္ ယခုလို ရွစ္လေက်ာ္ ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာမ်ား ဆုံး႐ႈံးၿပီးမွ ျပည္သူအတြက္လည္း အက်ိဳးမရွိျခင္း ျဖစ္သည့္အတြက္ ေမးျမန္းရျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊

သို႔ျဖစ္ပါ၍ ၂၀၁၇-၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္၌ တည္ေဆာက္ၿပီးစီးခဲ့ေသာ ေဆာ့ေလာ္-လန္ဆယ္ လမ္းေပၚရွိ ၁၄၀ ေပ ႏွစ္ထပ္သံေပါင္ ေဘလီတံတား (ေမာ္ေဝေက်း႐ြာႏွင့္ ထန္ဒန္ေက်း႐ြာၾကားရွိ ထန္ဒန္တံတား) အား တည္ေဆာက္ၿပီးစီး ခဲ့သည့္အခ်ိန္မွ ရွစ္လေက်ာ္ခန္႔၌ ပ်က္စီးခဲ့သည့္အတြက္တံတား တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ ကုမၸဏီႏွင့္ တံတားတည္ေဆာက္ၿပီးစီးမႈ အေျခအေန၊ တံတားအရည္အေသြး စစ္ေဆးခဲ့သည့္ အဖြဲ႔မ်ားအား ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရအေနျဖင့္ ျပင္းထန္စြာ အေရးယူေဆာင္႐ြက္ရန္ အစီအစဥ္ရွိ/မရွိႏွင့္ တင္ဒါစည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားႏွင့္အညီ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ျခင္းရွိ/မရွိ သိရွိလိုပါေၾကာင္း ေမးျမန္းပါသည္။


 

 

လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေမးျမန္းခ်က္၏ အပိုင္းႏွစ္ပိုင္းတြင္ ပထမပိုင္းအေနျဖင့္ ေမးျမန္းထားသည့္ တင္ဒါစည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ား ေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ျခင္းရွိ/မရွိဆိုသည့္ ေမးခြန္းအေပၚ မိမိတို႔ဝန္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ တင္ဒါဆိုသည္ကို ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ုံးက ထုတ္ျပန္ထားသည့္ တင္ဒါလုပ္ထုံးလုပ္နည္း ၫႊန္ၾကားခ်က္ (၁/၂၀၁၇) အေပၚ လိုက္နာေဆာင္႐ြက္ ရပါေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္၏ ဘ႑ာရန္ပုံေငြမ်ားကို ေလလြင့္ဆုံး႐ႈံးမႈမရွိေစရန္၊ အဂတိလိုက္စားမႈ မရွိေစရန္ တင္ဒါကို တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကျဖစ္ေစ၊ အစုအဖြဲ႔လိုက္ကျဖစ္ေစ ေစ်းကစားျခင္းမ်ိဳး မျဖစ္ေစဘဲ မွန္ကန္မၽွတေသာ ယွဥ္ၿပိဳင္မႈျဖစ္ေစရန္၊ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈႏွင့္ တာဝန္ယူမႈ၊ တာဝန္ခံမႈရွိေစရန္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ႏွင့္ အမ်ားျပည္သူတို႔အတြက္ ထိေရာက္စြာအက်ိဳးရွိသည့္ တည္ေဆာက္ျခင္း၊ ပစၥည္းဝယ္ယူျခင္း၊ ဝန္ေဆာင္မႈေပးျခင္း၊ ငွားရမ္းျခင္း၊ ေရာင္းခ်ျခင္းမ်ား ျဖစ္ေစရန္အတြက္ လိုက္နာေဆာင္႐ြက္ရမည္ဆိုသည့္ ၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ား ပါရွိၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ နယ္စပ္ ေရးရာဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ုံး၏ တင္ဒါလုပ္ထုံးလုပ္နည္း၊ ၫႊန္ၾကားခ်က္ႏွင့္အညီ လိုက္နာေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိၿပီး ၫႊန္ၾကားခ်က္ပါအတိုင္း ဖြဲ႔စည္းေဆာင္႐ြက္ ရမည္ဆိုသည့္ တင္ဒါေကာ္မတီ၊ ၾကမ္းခင္းေစ်း တြက္ခ်က္ေရးေကာ္မတီ၊ တင္ဒါလက္ခံေရးႏွင့္ စိစစ္ေရးေကာ္မတီ၊ အရည္အေသြး စစ္ေဆးေရးႏွင့္ လက္ခံေရးေကာ္မတီတို႔ကိုလည္း ဖြဲ႔စည္းၿပီး တင္ဒါလုပ္ငန္းမ်ားကို ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ ထို႔အျပင္ ၁၈-၃-၂၀၁၈ ရက္ေန႔တြင္က်င္းပသည့္ ဘ႑ာေရးဆိုင္ရာ အစည္းအေဝးအမွတ္စဥ္ (၂/၂၀၁၈) တြင္လည္း ႏိုင္ငံေတာ္၏ အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္အား အနည္းဆုံးသုံးစြဲမႈမ်ားကို အဓိကမထားဘဲ အမ်ားအက်ိဳးျပဳေအာင္သုံးစြဲမႈကို အဓိကထားေစလိုေၾကာင္း အရည္အေသြးႏွင့္ အရည္အခ်င္းကို မဟုတ္သည့္ ေနရာတြင္ ေလၽွာ႔ျခင္းအားျဖင့္ မိမိတို႔၏အလုပ္အား ထိခိုက္ေစလိုျခင္းကို မျဖစ္ေစလိုေၾကာင္း၊ ေငြေၾကးနည္းနည္း မ်ားမ်ားအဓိက မဟုတ္ပါေၾကာင္း၊ ရွိသည့္ေငြေၾကးကို ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အက်ိဳးအမ်ားဆုံးျဖစ္ေအာင္ အဓိကထားၿပီး ေဆာင္႐ြက္လိုေၾကာင္းကိုလည္း ၫႊန္ၾကားထားရွိပါေၾကာင္း၊ နယ္စပ္ေရးရာ ဝန္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ တင္ဒါလုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ုံး၏ တင္ဒါလုပ္ထုံးလုပ္နည္း၊ ၫႊန္ၾကားခ်က္၊ ေဆာက္လုပ္ေရး ဝန္ႀကီးဌာန၏ လုပ္ငန္းၫႊန္ၾကားခ်က္၊ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ ၫႊန္ၾကားခ်က္မ်ားႏွင့္အညီ ယုံၾကည္မႈမ်ား၊ ကုမၸဏီမ်ား၏ စြမ္းေဆာင္မႈမ်ား၊ ကုမၸဏီ၏ သမိုင္းေၾကာင္းမ်ား၊ Profile မ်ား စသည့္အေပၚ မူတည္ၿပီး တင္ဒါေ႐ြးခ်ယ္သည့္ ဘုတ္အဖြဲ႔ျဖင့္ အတည္ျပဳေ႐ြးခ်ယ္လ်က္ ရွိပါေၾကာင္း၊

ေနာက္တစ္ခ်က္က တံတားနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တင္ဒါေခၚယူျခင္းကို ၂၆-၆-၂၀၁၇ ရက္ေန႔တြင္ နယ္စပ္ေရးရာ ဝန္ႀကီးဌာနက က်င္းပျပဳလုပ္သည့္ ၂၀၁၇-၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အိတ္ဖြင့္တင္ဒါဖြင့္ပြဲ အခမ္းအနားတြင္ Lot.3 ျဖစ္ုသည့္ ထန္ဒန္ ၁၄၀ ေပ ႏွစ္ထပ္သံေပါင္ ေဘလီတံတား တည္ေဆာက္ျခင္း လုပ္ငန္းကို ၾကယ္စင္ႏိုင္းကုမၸဏီက တင္ဒါအဆိုျပဳ ေစ်းႏႈန္းအနည္းဆုံးျဖစ္သည့္ ၃၅၀၀.၇၆ သန္းျဖင့္ တင္ဒါေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ္လည္း အဆိုပါကုမၸဏီသည္ ၎တံတား ေဆာက္လုပ္ရန္အတြက္ ေဒသအခက္အခဲ၊ နည္းပညာအခက္အခဲမ်ားေၾကာင့္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ျခင္း မရွိဘဲ လုပ္ငန္းကို ျပန္လည္အပ္ႏွံခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ လုပ္ငန္းကို ျပန္လည္အပ္ႏွံသည့္အတြက္ တင္ဒါလုပ္ထုံးလုပ္နည္း၊ တင္ဒါစည္းမ်ဥ္းအရ တင္ဒါေစ်းႏႈန္း တင္သြင္းခ်ိန္တြင္ တင္ဒါေစ်းႏႈန္း ဒုတိယအနည္းဆုံးျဖစ္သည့္ Augusta Co.,Ltd  တစ္ခုကို မိမိတို႔ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္ခြင့္ေပး ခဲ့ပါေၾကာင္း၊

ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ လက္ရွိတြင္ ကခ်င္ျပည္နယ္အတြင္း ေမာ္ေတာ္ကားလမ္း မေပါက္ေသးသည့္ ကခ်င္ျပည္နယ္ (ေျမာက္ပိုင္း)၊ ပူတာအိုခ႐ိုင္၊ ပန္နန္းဒင္ေဒသ၊ ေခါင္လန္ဖူးေဒသ၊ လန္ဆယ္-လကင္ေဒသမ်ား၏ ဘက္စုံဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးႏွင့္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးကို ဟန္ခ်က္ညီညီျဖင့္ စနစ္တက် ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ႏွစ္ရွည္စီမံကိန္း၊ ႏွစ္လတ္စီမံကိန္းမ်ား ေရးဆြဲ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္လ်က္ ရွိပါေၾကာင္း၊ ေမးျမန္းခ်က္ပါ ထန္ဒန္တံတားသည္ မိုင္ ၂၀ ရွည္လ်ားၿပီး လမ္းေပၚတြင္ ရွိပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းတြင္ အက်ဳံးဝင္သည့္ တံတားတစ္စင္းျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၇-၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ၎လန္ဆယ္-လကင္လမ္းကို နယ္စပ္ေဒသတိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဦးစီးဌာန ကေနၿပီး ၂၀၁၄ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္အထိ ေျမလမ္း ၁၀ မိုင္ေဖာက္လုပ္ေပးခဲ့ၿပီး က်န္ရွိသည့္ ေျမလမ္း ၇ မိုင္ကို ေနာင္လာမည့္ ဘ႑ာေရးႏွစ္မ်ားတြင္ ဆက္လက္ေဆာင္႐ြက္ေပးသြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊

အဆိုပါ ထန္ဒန္တံတား တည္ေဆာက္ျခင္း လုပ္ငန္းကို ရရွိသည့္ကုမၸဏီက လုပ္ငန္းစတင္               ၆-၃-၂၀၁၈ ရက္ေန႔တြင္ လုပ္ငန္း ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ၿပီးစီးခဲ့ပါေၾကာင္း၊ လုပ္ငန္းၿပီးစီးမႈႏွင့္ အရည္အေသြး ျပည့္မီမႈရွိ/မရွိတို႔ကို ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး၊ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္ ဌာနဆိုင္ရာ ကိုယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ဝင္မ်ား၊ ၿမိဳ႕နယ္ႀကီးၾကပ္ေရးအဖြဲ႔တို႔ျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းထားသည့္ ၿမိဳ႕နယ္အရည္အေသြး စစ္ေဆးေရး ေကာ္မတီက ၁၅-၃-၂၀၁၈ ရက္ေန႔တြင္ စစ္ေဆးေဆာင္႐ြက္ခဲ့ၿပီး ၁၆-၃-၂၀၁၈ ရက္ေန႔မွာ လုပ္ငန္းအပ္ႏွံခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၿမိဳ႕နယ္အရည္အေသြး စစ္ေဆးေရးေကာ္မတီ၏ ၿပီးစီးမႈစစ္ေဆးခ်က္ (Work Done) ႏွင့္ အရည္အေသြးစစ္ေဆးခ်က္ (QC) တို႔ကို တင္ျပထားမႈအေပၚ ရွင္းလင္းတင္ျပျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊

၎အျပင္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚေခၚမာဝူမွ ထန္ဒန္တံတားၿပီးစီးမႈကို သြားေရာက္ စစ္ေဆးခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ သတ္မွတ္စံခ်ိန္၊ စံၫႊန္းတို႔ျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားၿပီး အရည္အေသြး ျပည့္မီေၾကာင္းကိုလည္း ေထာက္ခံခ်က္ေပးထားသည့္ တံတားတစ္ခု ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၿမိဳ႕နယ္အရည္အေသြး စစ္ေဆးေရးေကာ္မတီႏွင့္ ေဒသတြင္ရွိသည့္ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္တို႔က လုပ္ငန္းၿပီးစီးမႈ၊ အရည္အေသြး ျပည့္မီမႈရွိ/မရွိတို႔ကို တံတားတည္ေဆာက္ဆဲ ကာလႏွင့္ တည္ေဆာက္ၿပီးခ်ိန္တို႔တြင္ သြားေရာက္စစ္ေဆးခ်က္အရ ကုမၸဏီမွ အရည္အေသြး ျပည့္မီေအာင္ တည္ေဆာက္ၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊

သုိ႔ေသာ္လည္း ၂၀၁၈ ခုႏွစ္အတြင္း ႏိုင္ငံတစ္ဝန္း မိုးသည္းထန္စြာ ႐ြာသြန္းမႈေၾကာင့္ လမ္းတံတားမ်ား ပ်က္စီးမႈျဖစ္ေပၚခဲ့သလို ကခ်င္ျပည္နယ္အတြင္းမွာလည္း သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္မ်ားေၾကာင့္ ေတာင္ၿပိဳလမ္း ပိတ္ျခင္းမ်ား၊ တံတားေရလယ္တိုင္နိမ့္က်ျခင္း၊ ကမ္းကပ္ခုံက်ိဳးပဲ့ပ်က္စီးျခင္း၊ ေက်ာက္ေဆာင္ၿပိဳက်ျခင္း၊ ကမ္းပါးၿပိဳက်ျခင္းတို႔ ျဖစ္ေပၚခဲ့ၿပီး အဆိုပါတံတားကလည္း  မိုးသည္းထန္စြာ ႐ြာသြန္းမႈေၾကာင့္ ေရစီးျပင္းထန္စြာ တိုက္စားျခင္း၊ ေရစီးႏွင့္အတူေမ်ာလာသည့္ သစ္တုံးမ်ားႏွင့္ ထိခိုက္မိျခင္းတို႔ေၾကာင့္ သံလယ္ေရလယ္တိုင္ နိမ့္က်ျခင္း၊ ကမ္းကပ္ခုံကြဲအက္ျခင္းတို႔ ျဖစ္ေပၚခဲ့ရပါေၾကာင္း၊ ထန္ဒန္တံတားပ်က္စီးမႈသည္ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းဆိုင္ရာ စံခ်ိန္စံၫႊန္းမ်ား ေလ်ာ့နည္းျခင္း၊ ေပါ့ေလ်ာ့ျခင္းတို႔မဟုတ္ဘဲ မိုးတြင္းကာလ ေခ်ာင္းေရျပင္းထန္စြာ စီးဆင္းျခင္းႏွင့္ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ ထိခိုက္ပ်က္စီးျခင္းတို႔ျဖစ္သည္ကို သုံးသပ္ေတြ႔ရွိရပါေၾကာင္း၊ သဘာဝေဘးေၾကာင့္ ထန္ဒန္တံတားပ်က္စီးရျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚေခၚမာဝူ၏ ေထာက္ခံတင္ျပခ်က္လည္း ေပးထားၿပီးျဖစ္ပါေၾကာင္း၊

နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ခြင့္ျပဳေငြႏွင့္ လုပ္ငန္းမ်ားေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုျခင္း ရွိပါေၾကာင္း၊ ကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုမႈတြင္ ႏွစ္ႏွစ္အတြင္း သဘာဝ ေဘးအႏၲရာယ္ေၾကာင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အျခားအေၾကာင္းေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ပ်က္စီး ဆုံး႐ႈံးမႈ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့မည္ဆိုလွ်င္ တာဝန္ယူရသည့္ကုမၸဏီက ျပန္လည္ျပဳျပင္ ေဆာက္လုပ္ေပးရန္ စည္းကမ္းခ်က္မ်ား ထည့္သြင္းစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုတာဝန္ေပးအပ္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါစာခ်ဳပ္စည္းကမ္း အရ ထန္ဒန္တံတားပ်က္စီးမႈကို လုပ္ငန္းတာဝန္ယူ ေဆာင္႐ြက္သည့္  Augusta Co.,Ltd မွ ဦးထြန္းသိမ္း၊ အင္ဂ်င္နီယာမွဴးႀကီးႏွင့္ ခ်ီေဖြၿမိဳ႕နယ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈႀကီးၾကပ္ေရး႐ုံး၏ အနီးကပ္ႀကီးၾကပ္မႈျဖင့္ မိမိတို႔ ၁၈-၁၁-၂၀၁၈ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ၿပီး ၁၂-၁၂-၂၀၁၈ ရက္ေန႔တြင္ ျပင္ဆင္ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ျပင္ဆင္ေဆာင္႐ြက္ခဲ့မႈမ်ား အေနျဖင့္ ေရစီးႏွင့္သစ္တုံး သစ္ခက္မ်ား တိုက္ခိုက္မႈေၾကာင့္ ယိုယြင္းပ်က္စီးခဲ့သည့္ ေရလယ္တိုင္ကို ျပန္လည္ၿဖိဳခ်ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ေနာက္တစ္ခါ ေရလယ္တိုင္အသစ္ တည္ေဆာက္ျခင္းကို တံတား၏ ေပ ၈၀ ေနရာတြင္ ေျမေၾကာစမ္းသပ္ၿပီး ေခ်ာင္းေရစီးမႈအရ Level ေအာက္ ၁၅ ေပအနက္ တူးေဖာ္ျခင္းကို ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ RCC Pile Cap ကို ေျမျပင္တြင္ Grid Force ႏွင့္ ေရစီးဒဏ္ ခံႏိုင္မႈရွိေစရန္ ယခင္ ၅ ေပ ၆ လက္မ အစား ၇ ေပအထိ တိုးခ်ဲ႕ေဆာင္႐ြက္ျခင္းတို႔ကို ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သဘာဝေဘးေၾကာင့္ ထန္ဒန္တံတားပ်က္စီးမႈႏွင့္ ျပင္ဆင္ေဆာင္႐ြက္ ေနသည့္ မွတ္တမ္းဓာတ္ပုံမ်ားလည္း ရွိပါေၾကာင္း၊

နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီးဌာနက ေဆာင္႐ြက္ခဲ့သည့္တံတားမ်ားသည္ ရန္ပုံေငြခြင့္ျပဳရရွိမႈအေပၚ မူတည္ၿပီး ေဒသႏၲရလမ္းတံတား ဗဟိုေကာ္မတီ၏ သတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္အညီ တံတားခံႏိုင္ရည္ဝန္ ၁၃ တန္သာ သတ္မွတ္ထားခဲ့ေသာ္လည္း ေမာ္ေတာ္ယာဥ္လုံၿခဳံစိတ္ခ်စြာ ျဖတ္သန္းသြားလာႏိုင္ေအာင္ ထန္ဒန္တံတား ၁၄၀ ေပကို ခံႏိုင္ရည္ ၁၆ တန္အထိ ကုမၸဏီမွ တည္ေဆာက္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ ၎တံတားအေပၚ သတၱဳတြင္းစမ္းသပ္ ထုတ္လုပ္ေနသည့္ တန္ပိုတင္ကားႀကီးမ်ားသည္ တစ္စီးၿပီးတစ္စီး ျဖန္သန္းျခင္းမ်ိဳး မျပဳလုပ္ဘဲ တစ္ၿပိဳင္နက္ျဖတ္သန္းမႈ ျပဳလုပ္လ်က္ရွိရာ တံတားခံႏိုင္ရည္ႏွင့္အား မၽွတမွသာ တံတားသည္ ေရရွည္ခိုင္ခံ့မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊

သို႔ျဖစ္ပါ၍ နယ္စပ္ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေရရွည္တည္တံ့ေစရန္ ေဒသခံျပည္သူလူထုပူးေပါင္း ပါဝင္ေရးအတြက္ ေဒသရွိသက္ဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိပုဂၢိဳလ္မ်ား အေနျဖင့္ တြန္းအားေပး ၾကပ္မတ္ ကူညီေပးႏိုင္ပါရန္ မိမိတို႔ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ အႀကံျပဳတင္ျပအပ္ပါေၾကာင္း၊ ထန္ဒန္တံတား ပ်က္စီးမႈသည္ အရည္အေသြးမျပည့္မီမႈေၾကာင့္ ပ်က္စီးခဲ့ျခင္း မဟုတ္ဘဲ သဘာဝေဘး အႏၲရာယ္ေၾကာင့္သာ ခ်ိဳ႕ယြင္းပ်က္စီးခဲ့ျခင္း၊ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ကုမၸဏီအေနႏွင့္လည္း စာခ်ဳပ္စည္းကမ္းႏွင့္အညီ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ျခင္း၊ အရည္အေသြး စစ္ေဆးေရး အဖြဲ႔အေနျဖင့္လည္း ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ႏွင့္အတူ တည္ေဆာက္ဆဲကာလႏွင့္ တည္ေဆာက္ၿပီးခ်ိန္တို႔တြင္ စနစ္တက်သြားေရာက္ စစ္ေဆးခဲ့ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ တည္ေဆာက္ခဲ့သည့္ ကုမၸဏီႏွင့္ အရည္အေသြး စစ္ေဆးခဲ့သည့္ အဖြဲ႔တို႔အား အေရးယူေဆာင္႐ြက္ရန္ အစီအစဥ္ မရွိပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားပါသည္။

ဦးလာမာေလး (ေဆာ့ေလာ္မဲဆႏၵနယ္) က ဆက္စပ္ေမးခြန္း‌ေမးျမန္းပါသည္။

ေစာေစာက တံတားသည္ သဘာဝေဘးဒဏ္ေၾကာင့္ ပ်က္စီးခဲ့သည့္ဟု ‌ေျဖပါေၾကာင္း၊ ထိုေခ်ာင္းအေပၚတြင္ တံတား သုံးစင္းရွိပါ ေၾကာင္း၊ Augusta Co.,Ltd ႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ခဲ့သည့္ တံတားႏွစ္စင္းရွိပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေနာက္၂၀၁၇-၁၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္ တစ္ႏွစ္ထဲတြင္ ကခ်င္ျပည္နယ္အစိုးရ၏ ဘ႑ာရန္ပုံေငြႏွင့္ ေဒသခံကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ ေျခဝင္းေက်း႐ြာတြင္ ေဆာက္လုပ္ခဲ့သည့္ တံတားတစ္စင္းရွိပါေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ မိုးသည္းထန္စြာ႐ြာၿပီးမွ ေရႀကီးမႈက သစ္တုံးႏွင့္တိုက္မည္ဆိုလွ်င္ ထိုေခ်ာင္းေပၚရွိ တံတားသုံးစင္းစလုံး ေမ်ာပါရမည္ျဖစ္ ေသာ္လည္း Augusta Co.,Ltd ႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ခဲ့သည့္ တံတားႏွစ္စင္းႏွင့္ ေရကာတာ၊ ေရတားတမံတစ္ခု ပ်က္ၿပီးမွ ေဒသခံကုမၸဏီမွ လုပ္သည့္တံတားမပ်က္ဘူးဆိုသည္မွာ စဥ္းစားစရာျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ၎တို႔ေဆာက္သည့္ ဒီဇိုင္းကို ႏွင့္ အရည္အေသြး ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ အရမ္းကြာေနပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ပ်က္စီးသြားသည့္တံတားကို ျပန္လည္ျပဳျပင္ခိုင္းရာ တြင္ ၿငိမ္း/တည္ဘတ္ဂ်က္ထဲမွ ၂၁.၄၂ သန္း ျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းစရိတ္ႏွင့္ ကုမၸဏီကိုေပးၿပီးမွ ျပန္လည္ျပဳျပင္ခိုင္းသည္ဟု သိရွိရပါေၾကာင္း၊ ယခုလို စံခ်ိန္စံၫႊန္းမညီသည့္ တံတားတည္ေဆာက္ၿပီး ရွစ္လေက်ာ္အခ်ိန္တြင္ ပ်က္စီးသြားခဲ့သည္ကို ျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းစရိတ္ေငြ ျပန္လည္ထုတ္ေပးျခင္းသည္ လုပ္ထုံးလုပ္နည္း၊ တင္ဒါစည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားႏွင့္ ညီညြတ္ပါသလား၊ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ယခုလိုမ်ိဳး သဘာဝေဘးဒဏ္ေၾကာင့္ ပ်က္စီးခဲ့ျခင္းမဟုတ္ဘဲ ၎တို႔၏ အရည္အေသြးမျပည့္မီမႈ၊ တည္ေဆာက္ခဲ့မႈေၾကာင့္ ပ်က္စီးခဲ့သည္ကို ျပင္/ထိန္းအေနႏွင့္ ျပန္လည္ထုတ္ေပးမည္ဆိုလွ်င္ တျခားကုမၸဏီေရာေတာင္းဆိုလွ်င္ ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ျပန္လည္ထုတ္ေပးႏိုင္မလားဆိုသည္ကို ဆက္စပ္ေမးခ်င္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ပ်က္စီးသြားသည့္ တံတားကို ကုမၸဏီကိုပဲ ျပန္ၿပီး ထပ္ျပဳျပင္ခိုင္းလွ်င္ မည္သို႔အာမခံခ်က္မ်ိဳး ျပန္ရွိႏိုင္မည္လဲ၊ တံတားႀကံ႕ခိုင္မႈ အမွန္တကယ္ရွိ/မရွိ၊ သတ္မွတ္အရည္အေသြးႏွင့္ ကိုက္ညီမႈရွိ/မရွိကိုေရာ ျပည္တြင္းျပည္ပ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ ျပန္လည္စစ္ေဆး ေဆာင္႐ြက္ေပးႏိုင္ျခင္းရွိ/မရွိကို ဆက္စပ္ေမးခြန္း ေမးျမန္းခဲ့သည္။

နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္သန္းထြဋ္

ျပည္နယ္လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ကသြားၿပီး အရည္အေသြး ျပည့္မီပါသည္ဆိုသည့္ အေၾကာင္းကိုလည္း တရားဝင္ေထာက္ခံခ်က္ ေပးၿပီးတင္ျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔အတူ မိမိတို႔၏ စာခ်ဳပ္တြင္ ပါသည့္အတိုင္းလည္း  ဝန္ႀကီးဌာနက ေဆာင္႐ြက္ေပးခဲ့ၿပီးလည္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေဆာင္႐ြက္ေပးၿပီးသည္ ဆိုသည္မွာလည္း မိမိတင္ျပခဲ့သည့္ အေပၚတြင္လည္း ပါၿပီးသားျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ႏွစ္ႏွစ္ျပည့္လို႔ ပ်က္သြားစီးသြားပါက ျပန္ျပင္ေပးရမည္ဆိုသည့္ မူဝါဒလည္း ရွိပါေၾကာင္း၊ စာခ်ဳပ္တြင္လည္း ပါၿပီးသားျဖစ္ေၾကာင္း၊ စာခ်ဳပ္တြင္ ပါၿပီးသားျဖစ္သည့္အတြက္ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေပးျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ေနာက္တစ္ခုက မိမိတို႔ဆီကေနၿပီး ေငြေထာက္ပံ့ေပးျခင္း၊ ဆိုတာကလည္း တခ်ိဳ႕ကိစၥမ်ားမွာ ကုမၸဏီက အမ်ားႀကီးနစ္နာသြားသည့္အေပၚ မူတည္ၿပီး ျပန္လည္ၾကည့္ေပးျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ အဆိုပါ ကိစၥႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး  မိမိမွေသခ်ာ မသိေသးပါေၾကာင္း၊ မိမိမွျပန္လည္ စိစစ္္ေပးပါမည္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ ႀကီးေျပာသြားသည့္ ျပည္တြင္းျပည္ပမ်ားႏွင့္ စစ္ေဆးေပးရန္ဆိုသည့္ အေျခအေနက သိပ္မျဖစ္ႏိုင္ပါေၾကာင္း၊ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုသည့္ အေနအထားတြင္လည္း ျပည္တြင္းျပည္ပက ေခၚစစ္လွ်င္ ပိုက္ဆံမ်ားလည္း အမ်ားႀကီး ကုန္သြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ပိုက္ဆံအမ်ားႀကီး ကုန္သြားမည္ ျဖစ္သည့္အတြက္ လိုအပ္လွ်င္ ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ျပည္သူ႔ေဆာက္လုပ္ေရးကို တင္ျပၿပီး ပဆင ကေန စစ္ေဆးေပးမည္ဆိုလွ်င္ ပိုမိုေကာင္းမြန္မည့္ အေျခအေနျဖစ္မည္ ဆိုသည့္အေနအထားကို တင္ျပလိုပါေၾကာင္း၊ ေနာက္တစ္ခုက အဆိုပါ ေခ်ာင္းႀကီးေပၚတြင္ တံတားက သုံးစင္းရွိေသာ္လည္း ဝန္ႀကီးဌာနကေနၿပီး လ်ာထားသည့္ ဘတ္ဂ်က္မ်ား မဟုတ္ပါေၾကာင္း၊ ျပည္နယ္ကေန တင္ျပျခင္း၊ ျပည္သူလူထုမ်ားက တင္ျပျခင္းတို႔အေပၚ ေဆာင္႐ြက္ေပးရန္ သင့္ပါေၾကာင္းဆိုသည့္အေပၚ မူတည္ၿပီး ဝန္ႀကီးဌာနက ေဆာင္႐ြက္ေပးျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိတို႔ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေထာက္ျပသြားသည့္ ကိစၥကိုလည္း မိမိတို႔လက္ခံပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ျပင္ရမည့္ အပိုင္းကိုလည္း ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္ရမည့္ အေနအထားရွိမည္ဆိုလွ်င္ ဝန္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ အျပည့္အဝပူးေပါင္း ေဆာင္႐ြက္မည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ရွင္းလင္းေျဖၾကားပါသည္။

နယ္စပ္ေရးရာဝန္ႀကီးဌာန၊ ဒုတိယဝန္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္သန္းထြဋ္