Skip to main content

မိုင္းရယ္ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ ေက်းလက္လမ္းဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဦးစီးဌာနက တာဝန္ယူေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိေသာ လမ္းပိုင္းမ်ားႏွင့္ တံတားလုပ္ငန္းမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာအစိုးရ၊ ဝန္ႀကီးဌာနက မည္ကဲ့သို႔ အစီအစဥ္မ်ား ေရးဆြဲခ်မွတ္ေဆာင္႐ြက္ လ်က္ရွိသည္ကို သိလိုျခင္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္းသည့္ေမးခြန္း

မိမိတို႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအေနျဖင့္ ေက်းလက္ေဒသမ်ားကိုသြားေရာက္ၿပီး လူထုႏွင့္ ေတြ႔ဆုံသည့္အခါ ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ေဆာင္႐ြက္ေပးရန္လုပ္ငန္းမ်ားေမးျမန္း ေဆြးေႏြးသည့္အခါ အမ်ားဆုံးႏွင့္ အလိုအပ္ဆုံး အၿမဲတမ္းတင္ျပေနသည့္လမ္းကိစၥမွာ ေက်းလက္ လမ္း၊ တံတားဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေအာင္ေဆာင္႐ြက္ေပး ရန္ေနရာတိုင္းတြင္ အၿမဲေတာင္းဆိုပါေၾကာင္း၊ ၎တို႔သြားလာရန္ခက္ခဲသည့္လမ္း၊ တံတားမ်ား၏ကိစၥရပ္မ်ားသည္ ၎တို႔၏ ပညာေရးကိစၥ မ်ားတြင္  စာသင္ေက်ာင္းႏွင့္ ေက်း႐ြာႏွစ္မိုင္၊ သုံးမိုင္၊ တခ်ိဳ႕ ကိုးမိုင္ထိ ကြာေဝးၿပီး သြားလာေရး ခက္ခဲသည့္အတြက္  ပညာေရးတြင္လည္း ေႏွာင့္ေႏွးၾကန္႔ၾကာမႈမ်ားရွိပါေၾကာင္း၊  ထို႔အျပင္ ၎တို႔ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေက်းလက္လမ္း၊ တံတားမ်ားကို အဓိက မွီခိုအားထားရပါေၾကာင္း၊ တံတားမ်ား လမ္းမ်ားမေကာင္းပါက ေဒသထြက္ကုန္ပစၥည္း မ်ားကို ေဈးကြက္သို႔အလ်င္အျမန္ပို႔ရန္ ခက္ခဲသည့္အတြက္ ေက်းလက္ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရးႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးကြာဟခ်က္က်ဥ္းေျမာင္းရန္အတြက္ အဓိကဦးစားေပးေဆာင္႐ြက္ရမည့္ကိစၥသည္ ေက်း လက္လမ္းဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ကိစၥမ်ားျဖစ္ပါေၾကာင္း၊

တခ်ိဳ႕တင္ျပေမးျမန္းထားသည့္ မိမိတို႔ၿမိဳ႕နယ္ထဲက တခ်ိဳ႕လမ္းမ်ားသည္  ပထမအႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္သက္တမ္းစတင္ကတည္းက မိမိတင္ျပခဲ့သည့္လမ္းမ်ားရွိပါေၾကာင္း၊ ၎လမ္းသည္ ေျမသားလမ္းမ်ားျဖစ္ၿပီး ‌ေျမ၊ ေရ တိုက္စားမႈေၾကာင့္ ျပန္လည္ပ်က္စီးေနၿပီး ယခုထိေက်ာက္ေခ်ာ လမ္း အဆင့္ထိမတက္ႏိုင္ေသးသည့္ လမ္းမ်ား အေျမာက္အမ်ားရွိပါေၾကာင္း၊ မိမိတို႔ၿမိဳ႕နယ္တြင္ ေက်းလက္လမ္းဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဦးစီးဌာနမွ တာဝန္ယူသည့္ အပိုင္းတစ္ပိုင္း၊ န.တ.လက တာဝန္ယူသည့္ လမ္းအပိုင္းမ်ားဆိုၿပီး ပိုင္းျခားထားပါေၾကာင္း၊ ေက်းလက္လမ္းဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဦးစီးဌာနမွ တာဝန္ယူသည့္ လမ္းမ်ား၊ တံတားမ်ား၊ ေရႁပြန္မ်ား ေဆာင္႐ြက္ေပးရမည့္ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ သက္ဆိုင္ရာျပည္နယ္ ႏွင့္တိုင္း အစိုးရမ်ားရွိပါေၾကာင္း ေနာက္ျပည္ေထာင္စုအဆင့္မွ ေဆာင္႐ြက္ေပးရမည့္ လုပ္ငန္းမ်ား၏ ဘတ္ဂ်က္ခြဲေဝ လ်ာထားသည့္ေနရာတြင္ မိမိတို႔ေလ့လာၾကည့္သည့္အခါ မိမိတို႔ ၿမိဳ႕နယ္အတြက္၊ မဖြံ႔ၿဖိဳးမတိုးတက္ေသးသည့္ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားအတြက္ ဘတ္ဂ်က္လ်ာထားမႈ ရရွိခ်က္က အလြန္အားနည္းလ်က္ရွိေနသည္ကို ေတြ႔ရွိရပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေဒသအတြက္ တကယ္လိုအပ္သည့္လုပ္ငန္းမ်ားသည္ အခ်ိန္ၾကာခဲ့ၿပီးမွ ရရွိရန္အခက္အခဲျဖစ္ေနသည့္အတြက္ ယခုလို ေမးခြန္းမ်ား ေမးျမန္းရျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ မိုင္းရယ္-နားခိုလမ္းအပိုင္း၊ နားခို-ေဟြလြတ္လမ္းအပိုင္း၊ မိုင္းရယ္-နားဝါလမ္းအပိုင္းႏွင့္ နားစပြဲ-နားတီး လမ္းပိုင္း ရွိ ေပါင္းကူး တံတားမ်ားအျပင္ ေက်းလက္ေဒသဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဦးစီးဌာနမွ တာဝန္ယူေဆာင္႐ြက္သည့္လမ္း၊ တံတား လုပ္ငန္းမ်ားကို ႏွစ္အလိုက္ ဘတ္ဂ်က္လ်ာထားခ်က္မ်ား၊ မည္သည့္အစီမံမ်ားႏွင့္ အျမန္ဆုံး ေဆာင္႐ြက္မည္ဆိုသည္ကို သိလိုပါေၾကာင္း ေမးျမန္းပါသည္။


ရွမ္းျပည္နယ္၊ မိုင္းရယ္ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ ေက်းလက္လမ္းမ်ားႏွင့္ တံတားလုပ္ငန္းမ်ားကို စီမံကိန္း ခ်မွတ္၍ ဘ႑ာေရးႏွစ္အလိုက္ ရန္ပုံေငြတင္ျပေတာင္းခံၿပီး ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ ေက်း လက္လမ္းဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဦးစီးဌာနမွ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္႐ြက္လ်က္ရွိပါေၾကာင္း၊ မိုင္းရယ္-နားခိုလမ္းႏွင့္ နားခို-ေဟြလြတ္ လမ္းမ်ားသည္ (မိုင္းရယ္-နားခို-ေဟြလြတ္-လာဟိ-နားငူ-နားေလာင္း)အမည္ျဖင့္ အရွည္ေျခာက္မိုင္ရွိေသာ ေျမသားလမ္းျဖစ္ၿပီး လမ္းအဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္ အရ Class(C)၊ ဦးစားေပးအဆင့္(၂)တြင္ ပါဝင္သည့္အတြက္ ၂၀၂၀-၂၁ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းကာလမ်ားတြင္ ကတၱရာခင္းျခင္းလုပ္ငန္း၊ လမ္းပိုင္းအတြင္းရွိ တံတားႏွင့္ ေရႁပြန္မ်ားကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္႐ြက္ေပးသြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ မိုင္းရယ္-နားဝါ လမ္းသည္ အရွည္ ၁၂ မိုင္ေျမသားလမ္းျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၈-၁၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ေက်ာက္ခင္းလမ္း ႏွစ္မိုင္ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ၂၀၁၉-၂၀ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ျပည္ေထာင္စုရန္ပုံေငြတြင္ ေက်ာက္လမ္း သုံးမိုင္ေလးဖာလုံႏွင့္ Box Culvert သုံးစင္းေဆာင္႐ြက္ရန္ ထည့္သြင္းလ်ာထားၿပီး ရန္ပုံ ေငြခြဲေဝရရွိမႈေပၚမူတည္၍ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္႐ြက္ေပးသြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္းႏွင့္ က်န္သည့္ လမ္းပိုင္းမ်ားကို  ၂၀၂၀-၂၁ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းကာလမ်ားတြင္ ဆက္လက္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္႐ြက္ေပးသြားမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ နားစပြဲ-နားတီးလမ္းပိုင္းရွိ နန္႔ဟာ့ေခ်ာင္းကူးတံတား၏ လက္ရွိအေျခအေနတြင္ ယာယီဝါးၾကမ္းခင္းတံတားျဖစ္သည့္အတြက္ အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ၂၀၁၉-၂၀ ဘ႑ာေရးႏွစ္ ျပည္ေထာင္စုျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းျခင္း ရန္ပုံေငြတြင္ ထည့္သြင္းလ်ာထားတင္ျပၿပီး ရန္ပုံေငြရရွိမႈအေပၚမူတည္၍ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္႐ြက္ေပးသြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျဖၾကားပါသည္။

ဦးစိုင္းသီဟေက်ာ္(မိုင္းရယ္မဲဆႏၵနယ္) က ဆက္စပ္ေမးခြန္း ေမးျမန္းပါသည္။

လမ္းမ်ား၏ ႏွစ္အလိုက္ဘတ္ဂ်က္လ်ာထားေဆာင္႐ြက္မည္ကို ေတြ႔ရပါေၾကာင္း၊ ဘတ္ဂ်က္ခြဲေဝ ရရွိမႈသည္  အလြန္နည္းၿပီး ၂၀၁၁-၁၂ ခုႏွစ္က တင္ျပထားသည့္ မိုင္းရယ္-နားဝါလမ္းသည္ ယခုထိ ေက်ာက္လမ္း မျဖစ္ေသးပါေၾကာင္း၊  အားလုံးေပါင္း ၁၂ မိုင္ရွိၿပီး ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္ကမွ ႏွစ္မိုင္ၿပီးပါေၾကာင္း၊ ဒါလမ္းတစ္ခုတည္းသာ ရွိပါေသးေၾကာင္း၊  မိမိတို႔တစ္ၿမိဳ႕နယ္လုံးရွိသည့္ ေက်းလက္ေဒသအားလုံးသည္ လိုအပ္ခ်က္အမ်ားႀကီးရွိပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဘတ္ဂ်က္ခြဲေဝမႈ မၽွတေအာင္ မိမိတို႔ေဒသမ်ားကိုလည္း ဘတ္ဂ်က္မ်ားယခုထက္ပိုၿပီး တိုးျမႇင့္ေဆာင္႐ြက္ေပး ရန္အတြက္ တျခားၿမိဳ႕နယ္မ်ားႏွင့္ မိမိတို႔ၿမိဳ႕နယ္မ်ားကို ဘက္ညီမၽွတေဆာင္႐ြက္ႏိုင္ရန္ ဝန္ႀကီး ဌာနအေနျဖင့္ မည္ကဲ့သို႔စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္ထားရွိသည္ကို သိလိုပါေၾကာင္း ေမးျမန္းပါသည္။

ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ဒုတိယဝန္ႀကီးဦးေက်ာ္လင္း

၂၀၁၇ ခုႏွစ္ ေက်းလက္လမ္းဖြံ႔ၿဖိဳးေရးဦးစီးဌာနကို မိမိတို႔ဝန္ႀကီးဌာနမွ စတင္တာဝန္ယူ ေဆာင္႐ြက္သည့္အခ်ိန္ ၎လမ္းကို Access လုပ္သည့္အခ်ိန္တြင္ လမ္းမိုင္ေပါင္း ၆၀၀၀၀ ရွိပါေၾကာင္း၊ ျပည္ေထာင္စုလမ္းမႀကီးတစ္ခုလုံးသည္ တစ္ႏိုင္ငံလုံးတြင္ လမ္းမိုင္ေပါင္း ၂၆၀၀၀ သာရွိပါၿပီး Union Highway မ်ားျဖစ္ပါေၾကာင္း၊  မိမိတို႔က ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္သာ ကတၱရာလမ္းအဆင့္ Pitch Road လုပ္ႏိုင္ပါေသးေၾကာင္း၊ က်န္ ၃၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔သည္ Un-pitch Road အေနအထားသာရွိပါေၾကာင္း၊  ၂၀၃၀ ခုႏွစ္တြင္ Union Highway  မ်ားအကုန္လုံး အာဆီယံ Class 3 အဆင့္ေရာက္ရမည္ဆိုၿပီး စီမံခ်က္ခ်ၿပီး  ေဆာင္႐ြက္ပါေၾကာင္း၊  တစ္ၿပိဳင္နက္ တည္း ေက်းလက္လမ္းစီမံခ်က္အေနျဖင့္ Coal Rural Road Network ဆိုၿပီး မိမိတို႔ ေဖာ္ေဆာင္ေနပါေၾကာင္း၊ Coal Rural Road Network တြင္ Class(A)၊ Class(B)၊ Class(C) ဆိုၿပီး သုံးမ်ိဳးရွိပါေၾကာင္း၊ သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ားထံကို ေပးပို႔ၿပီး ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္မ်ားက သက္ဆိုင္ရာေဒသကိုယ္စားလွယ္မ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးညိႇႏႈိင္းၿပီးမွ A၊ B၊ C ကို ျပန္လည္တင္ျပပါ ဆိုသည့္အတြက္ Class(A)၊ Class(B)၊ Class(C)ႏွင့္ Class(A)တြင္ ဦးစားေပး (၁)၊ (၂)၊ (၃)၊ Class(B)တြင္ ဦးစားေပး (၁)၊ (၂)၊ (၃)၊ Class(C) တြင္ ဦးစားေပး (၁)၊ (၂)၊ (၃) ဆိုၿပီး ၎ စာရင္းမ်ား ေရာက္လာျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊  ယခုခ်ိန္တြင္ ေက်းလက္လမ္းမ်ား၏ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို Pitch Road လုပ္ႏိုင္ေသးပါေၾကာင္း၊ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္သည္ ေျမသားလမ္းမ်ား ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊

တစ္ႏိုင္ငံလုံးရွိ ေက်းလက္လမ္းမ်ားအတြက္ ဘီလီယံ ၁၀၀ ခန္႔သာေပးသည့္အတြက္ တိုင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အလိုက္ မၽွတၿပီးခ်သည့္အခ်ိန္တြင္ ဦးစားေပး Class(A)ကိုသာ မိမိတို႔ ဦးစားေပးႏိုင္ပါေသးေၾကာင္း၊ Class(B)၊ Class(C)တို႔သည္ လတ္တေလာယခုႏွစ္ထဲတြင္ မပါေသးျခင္း ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊  သို႔ေသာ္ စီမံခ်က္သည္ ၂၀၃၀ တြင္ ေက်းလက္လမ္းမ်ားအားလုံးကို ရာသီမေ႐ြးသြားလာႏိုင္သည့္ လမ္းျဖစ္ရမည္ဆိုသည့္ ရည္မွန္းခ်က္ခ်ထားပါေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ယခုေမးသည့္ေမးခြန္းမ်ားတြင္ ပါသည့္လမ္းမ်ားသည္ ဦးစားေပးအဆင့္အရ ၂၀၂၀-၂၁ ကို ထားျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ တင္ျပထားသည့္အတိုင္း ၂၀၂၀-၂၁ မတိုင္ခင္ သြားလာ၍ ရေအာင္ သာမန္ျပင္ဆင္ထိန္းသိမ္းျခင္းရန္ပုံေငြျဖင့္ ေဆာင္႐ြက္ေပးသြားမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေျဖၾကားပါသည္။   

 

ေဆာက္လုပ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊ဒုတိယဝန္ႀကီးဦးေက်ာ္လင္း